5:ans växel hoppar ur - Laguna
Moderator: Forumpolisen
5:ans växel hoppar ur - Laguna
Vid ca 110 km/timme hoppar 5:ans växel ur. Ibland en gång och ibland upprepade gånger. Vissa gånger kan jag köra utan problem!! Några tips vad detta kan beror på.
Kan det beror på slitna drivaxlar???
Tacksam för all hjälp!!
Alan
Kan det beror på slitna drivaxlar???
Tacksam för all hjälp!!
Alan
Jag hade samma problem på en volvo 440, tror att det är i princip samma låda på den, ska förklara hur jag gjorde på den.
Ta bort hjulet på den sidan som växellådan sitter, du kanske måste ta bort nån plastbit eller innerskärm oxå, det märker du.
PÅ växellådan ut mot hjulet sitter en plåtkåpa som sticker ut 5-10cm, har för mig att den satt med 3st bult, ta bort den.
Innanför den sitter 1st stor mutter, kolla så att den inte lossat, har den det har du felet där. I så fall tar du bort muttern, tvättar rent, smeta på loctite o dra åt ordentligt.
Inte svårt alls faktiskt.
Meddela gärna om det var det felet...
Mvh Hasse
Ta bort hjulet på den sidan som växellådan sitter, du kanske måste ta bort nån plastbit eller innerskärm oxå, det märker du.
PÅ växellådan ut mot hjulet sitter en plåtkåpa som sticker ut 5-10cm, har för mig att den satt med 3st bult, ta bort den.
Innanför den sitter 1st stor mutter, kolla så att den inte lossat, har den det har du felet där. I så fall tar du bort muttern, tvättar rent, smeta på loctite o dra åt ordentligt.
Inte svårt alls faktiskt.
Meddela gärna om det var det felet...
Mvh Hasse