Sug i tanken när man öppnar tanklocket?
Moderator: Forumpolisen
-
Sug i tanken när man öppnar tanklocket?
Min Kangoo suger ordentligt, och då menar jag i tanken när jag öppnar locket. Är det vanligt med undertryck i tanken, ska inte lockets ventilation eller ventilationsslangen (om det finns någon sådan) förhindra detta?
Jag upplevde något konstigt igår. När jag tankade fullt så att pumpen stannade av sig själv så tog jag i lite till tills den stannade igen, för att vara säker på att den var full. Men bensinmätaren i bilen visar inte riktigt fullt? Kan detta vara en effekt av undertrycket jag har i tanken? (om den nu mot förmodan var full och mätaren visar fel så drar min Kangoo bara 0,57 blandad körning).
Soliga hälsningar /Johan.
Jag upplevde något konstigt igår. När jag tankade fullt så att pumpen stannade av sig själv så tog jag i lite till tills den stannade igen, för att vara säker på att den var full. Men bensinmätaren i bilen visar inte riktigt fullt? Kan detta vara en effekt av undertrycket jag har i tanken? (om den nu mot förmodan var full och mätaren visar fel så drar min Kangoo bara 0,57 blandad körning).
Soliga hälsningar /Johan.
Johan Hasselqvist - Göteborg
Renault Kangoo 1.4 -99 Family
BlåGrön, girafflucka, radiofjärr.
Renault Kangoo 1.4 -99 Family
BlåGrön, girafflucka, radiofjärr.