Dörrstoppare Megane II 1,6 16v-04

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
tuborgen

Dörrstoppare Megane II 1,6 16v-04

Post by tuborgen »

Tre av mina dörrstoppare knakar och smäller! Enligt verkstaden är det inte helt ovanligt. Det skulle kosta ca 1000:-/stoppare. :oops: Verkar vara en lite ask runt stopparen. Någon som öppnat "asken" och löst problemet? :lol:
rscliosport

Post by rscliosport »

har du tur så ligger inte felet i dörrstopet utan lite högre upp på dörren sitter en plastlist som kan slå lika illa som ett dörrstopp... å jag har öppnat en kopp å man blir inte klokare för det kan jag lova... lite drev fjädrar å lite annat smått å gott inte mycket att göra...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
tuborgen

Post by tuborgen »

rscliosport wrote:har du tur så ligger inte felet i dörrstopet utan lite högre upp på dörren sitter en plastlist som kan slå lika illa som ett dörrstopp... å jag har öppnat en kopp å man blir inte klokare för det kan jag lova... lite drev fjädrar å lite annat smått å gott inte mycket att göra...

rscliosport

HUR lyckades du öppna "koppen"?

TB
rscliosport

Post by rscliosport »

med mycket vilja hammare brytjärn huggmejsel.... den var inte vacker när jag var klar....
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
tuborgen

Post by tuborgen »

rscliosport wrote:den var inte vacker när jag var klar....
Jag får köpa öronproppar istället såsom verkstaden rekommenderade om jag tyckte det var för dyrt att byta. Tydligen kan ingen värre skada ske än smällande i "koppen" !

TB
Post Reply