Sprucken vindruta clio 16v -91
Moderator: Forumpolisen
Sprucken vindruta clio 16v -91
Hallå
Tänkte köpa mig en clio 16v. Var och tittade på en idag, den var ett projekt men det gör inget. Sprucken vindruta bla , det med rutan tyder ju på att det finns rost under rutan och mycket riktigt rost fanns det. Min fråga hur bökigt är det att fixa rosten just där.
Sen undrar jag hur denna bil är att äga den gick som ett skott men det är ju inte allt, krånglar dom mycket vad ska man tilla på eller efter.
Mvh ny medlen och förhoppningsvis renaultägare snart
Tänkte köpa mig en clio 16v. Var och tittade på en idag, den var ett projekt men det gör inget. Sprucken vindruta bla , det med rutan tyder ju på att det finns rost under rutan och mycket riktigt rost fanns det. Min fråga hur bökigt är det att fixa rosten just där.
Sen undrar jag hur denna bil är att äga den gick som ett skott men det är ju inte allt, krånglar dom mycket vad ska man tilla på eller efter.
Mvh ny medlen och förhoppningsvis renaultägare snart
Hade en sådan för några år sedan och den var inte så dyr i drift. försäkringen är ju självklart dyrare än på en vanlig. En kompis hjälpte mig att fixa rosten under rutan på min och det krävs ju självklart att man är svetskunnig + att rutan är uttagen (tog ur rutan och övre delen av instrumentbrädan när det fixades)
Står en hel del om vad som kan går sönder på dessa så prova med att söka.
Listar några saker
Bromsar bak.
Glappp i styrningen
Rost i skärmkanter bak
Rost under rutan (men det vet du ju redan )
Följande är inte så vanligt men förekommer
Rost i framkant på huv
Rost i bakant på baklucka
Rost i dörrar
Påminner om forumsreglerna
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4914
Speciellt delen angående Namn och ort i signaturen
Står en hel del om vad som kan går sönder på dessa så prova med att söka.
Listar några saker
Bromsar bak.
Glappp i styrningen
Rost i skärmkanter bak
Rost under rutan (men det vet du ju redan )
Följande är inte så vanligt men förekommer
Rost i framkant på huv
Rost i dörrar
Påminner om forumsreglerna
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4914
Speciellt delen angående Namn och ort i signaturen
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Rost i skärmkanter bak
Rost under rutan
Rost i framkant på huv
Rost i dörrar
Och kass växellåda men motorn gick fint inget knack och inga oljud väldigt fräsh invändigt tycker jag
Kanske ska leta vidare eller så lämmnar jag ett skambud han lär inte bli av med den med det priset han har nu så
mvh
Rost under rutan
Rost i framkant på huv
Rost i dörrar
Och kass växellåda men motorn gick fint inget knack och inga oljud väldigt fräsh invändigt tycker jag
Kanske ska leta vidare eller så lämmnar jag ett skambud han lär inte bli av med den med det priset han har nu så
mvh