Bränlsenivå

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Pakke
Posts: 17
Joined: 25 May 2006, 13:29

Bränlsenivå

Post by Pakke »

När jag tankade idag efter att bilen lyst upp för låg bränslenivå så lyste den fortf trots nytankad bil. Nån som har en idé på vad som är fel?
Tacksam för hjälp! :)
Patrik Källbom - Linköping
Kör Laguna II 1,9 dci
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Tankgivaren som har hängt sej.Sväng hit o dit häftigt så bränslet skvalpar runt så kanske den lossnar.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

om du glömde stänga av tändningen när du tankar kan det bli så... någon form av bugg. Det verkar som en del instrument kollar nivån när man drar igång bilen, men om nivån ökar när tändningen är på så registreras det ej....... annars är det som Dennis sa :D
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

chh wrote:om du glömde stänga av tändningen när du tankar kan det bli så... någon form av bugg. Det verkar som en del instrument kollar nivån när man drar igång bilen, men om nivån ökar när tändningen är på så registreras det ej....... annars är det som Dennis sa :D
Ja just det :idea: hände mej en gång då jag tankade meg.II'n när jag ej stängde av motorn.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Dennis wrote:
chh wrote:om du glömde stänga av tändningen när du tankar kan det bli så... någon form av bugg. Det verkar som en del instrument kollar nivån när man drar igång bilen, men om nivån ökar när tändningen är på så registreras det ej....... annars är det som Dennis sa :D
Ja just det :idea: hände mej en gång då jag tankade meg.II'n när jag ej stängde av motorn.
hände mig på min gamla R25 åxå tankade men inget hände på mätarn.....blev minst sagt lite förvånad, tycker det är konstigt att dom inte ändrat det,det är säkert 20år det varit så,visserligen kanske inte så många som tankar så men ändå...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply