GPS

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

GPS

Post by kmfdm »

Hallo!

Det är en djungel av produkter där ute :shock:
Är sugen på en GPS, men vet inte ritigt vad jag skall satsa på.
Har hört en massa negativt om TOMTOM, att dom krånglar och får lämnas in, sedan får man vänta i evigheter på att få tillbaka dem. Volvohandlarna säljer ju en hel del av dem, och det är där jag fått info om att det inte är nån superprodukt att satsa på. Dom hade tom slutat ta hem dem på ett ställe.

Nån som har något bra i sin egen bil, som är bra och prisvärt? Europakarta är ett måste.
Har kollat lite på pricerunner, men inte varit ute aktivt i butikerna å tittat å klämt.

Tips tas emot taxamt!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Nike
Posts: 29
Joined: 01 Oct 2006, 19:57

Post by Nike »

Jag har en Mio C710 och kan säga att jag är helnöjd med den, den har aldrig krånglat och har mycket funktioner (vissa onödiga iof.) Jag har inte jämfört med så många förutom Volvo och Saabs egna men jag är som sagt jätte nöjd och kan vart rekomendera den!
Niklas Samuelsson - Alingsås
Renault Clio 1,4 -99
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Garmin 270 eller 250 tex ...inte den billigaste vid inköp, men kartmaterialet är stooort. Kartorna går att köpa billigt via ebay eller "ladda" ner :oops:
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Jag har nog fastnat för en Navman 40F (eller F40). Ca 2800 kr om man shoppar den på nätet antingen hos Elgiganten eller OnOff. Tyvärr finns dom inte ute i butik :cry: hade velat ha en NU. Europakartor, bluetooth, å lite annat jox för en billig penning. Kanske finns konkurrenter som har liknande maskin, men det är en djungel. Trots att man läser AMS senaste nr, där det finns en bra artikel om GPS så blir man inte klokare. Finns en Navman 60F med kamera :? men alla roliga modeller går bara att shoppa på nätet. Har varit runt på BRL, OnOff, SIBA, Expert och Elgiganten - men bara tråkiga saker i montrarna. Är lite skeptisk att shoppa på nätet. Jag vill gärna se grisen jag köper innan jag får säcken.
Tipsa på :D
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Den är också trevlig och kartor finns här och där tex Teleatlas. Tycker dom är bäst till min bil iaf :-)
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Det blev en Navman 40F. Hittade en på Mediamarkt för 3200 kr. Fick titta å klämma, det avgjorde det hela. Den verkar bra, så hoppas jag inte blir besviken.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

:) Navman F40 funkar bra. Bluetooth å handsfree till mobilen är kanon. Enda nackdelen är att området där man bor är så nytt att kartorna inte är uppdaterade. Sicken tur att man hittar hem ändå :lol:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Fortsätter på denna tråd.

Finns det någon mindre GPS som stödjer Microsoft Acces filer?
Tråkigt behöva släpa på en hel laptop när man ska ut och resa.
Dessutom är den lite svår att gömma utan, om man typ ska besöka en bilskrot i Frankrike. Det ska bara vara att stoppa ned GPS'en i fickan, när man lämnar bilen för att göra skrotfynd.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Post Reply