Fjaderbens lager
Moderator: Forumpolisen
Fjaderbens lager
Nu børjar min gamla renault at bli lite underhålls kravande Ar det komplicerad at byta fjaderbenslagret? har mekat en hel del, men inte detta forut..vad behøver man av verktyg?
Renault Laguna 1.8 Rt och bak hanger en Solifer 6101i på somrarna..
Mvh Arctic#1
Mvh Arctic#1
Re: Fjaderbens lager
du behöver fjäderkompressorer så du kan dra ihop fjädrarna, annars är det ganska lätt..Arctic_1 wrote:Nu børjar min gamla renault at bli lite underhålls kravande Ar det komplicerad at byta fjaderbenslagret? har mekat en hel del, men inte detta forut..vad behøver man av verktyg?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
sitter och laser i haynes boken och dar ser det ut som om lagret och bromsskivan kan sitta kvar i bilen monterad i drivaxeln? mao suspension strut kan plockas loss från hub carrier?? ser ju lite enklare ut enn jag trodde.
Renault Laguna 1.8 Rt och bak hanger en Solifer 6101i på somrarna..
Mvh Arctic#1
Mvh Arctic#1
jo visst lossa bara fjäderbenet 2st bult nere,låt bromsskivan och allt det sitta kvar,sedan lossar du skruvarna uppe som håller fjäder benet,så får du ut hela paketet och kan jobba med det på en bänk...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st