Avgassystem R19

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
heavy_metal
Posts: 8
Joined: 07 Jun 2007, 11:01

Avgassystem R19

Post by heavy_metal »

Jag skulle vilja byta hela mitt avgassytem hur går jag tillväga? vilka återförsäljare ska jag vända mig till? annledningen till att jag vill byta hela förutom katten är att jag vill inte få problem med resten om ett år. Tacksam för svar..
R19-1,7-TXE-92 EL DIABLO
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

Det beror på vad du är ute efter..

Du kan köpa rostfritt från bl.a ferrita som håller länge, eller så har både meca mekonomen och volvo originalsystem eller liknande..

Dessutom finns ett företag som bygger egna relativt billiga rostfria system i Göteborg ca 4500:- om jag minns rätt som heter a-alt avgassystem, hittar dem enklast via google
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
Erik R19X
Posts: 260
Joined: 07 Nov 2005, 21:52

Post by Erik R19X »

Mekonomen/Walker är i alla fall ingen höjdare. Rosthål på rören efter bara tre år, gummistropparna har jag fått byta två gånger på tre år :(
Original höll typ dubbelt så länge!
Funderar om Biltemas system till Megane skulle passa efter mindre justering? Kolla förresten med Benny om han har något, www.autofrance.se
Helt rätt, byt allt bakom katten. U-böjarna brister ungefär samtidigt som bakdämparen ger upp.
User avatar
heavy_metal
Posts: 8
Joined: 07 Jun 2007, 11:01

jo

Post by heavy_metal »

Bakdämparen gick när vi var och besökte tjejens mor på tjörn.. värdelösa vägar med gropar och stenar plus kassat torsionsstavar innebar att vi åkte ner i en grop och då slogs slutröret av på en sten.. men jag tänkte som sagt byta torsionsstavarna nu den 28:e för 5500 och sedan ge mig på att köpa ett helt nytt system.. köpte trots allt bilen som en ren rishög men nu efter mkt slit så har ju marknadsvärdet stigit bra mkt högre än förut..
R19-1,7-TXE-92 EL DIABLO
Post Reply