Växlande spänning på lambdasond R19
Moderator: Forumpolisen
Växlande spänning på lambdasond R19
Hej
Nån som vet om det är normalt att spänningen på lambdasonden ligger och växlar mellan noll och 700mV under körning? Har kopplat in en multimeter för att försöka lista ut varför bränsleförbrukningen ökat...
Under varmkörning ligger spänningen stabilt på 500-700mV men sen börjar den hoppa mellan noll och 700mV typ 3-5 gånger per sekund i landsvägsfart. På tomgång växlar den typ varannan sekund...
Ser inte riktigt ut som glappkontakt, snarare nån slags självkalibreringsfunktion styrd av ecu:n?? Ska det vara så tro?
Motor: F3N monopoint, GTS -90
mvh
Erik
Nån som vet om det är normalt att spänningen på lambdasonden ligger och växlar mellan noll och 700mV under körning? Har kopplat in en multimeter för att försöka lista ut varför bränsleförbrukningen ökat...
Under varmkörning ligger spänningen stabilt på 500-700mV men sen börjar den hoppa mellan noll och 700mV typ 3-5 gånger per sekund i landsvägsfart. På tomgång växlar den typ varannan sekund...
Ser inte riktigt ut som glappkontakt, snarare nån slags självkalibreringsfunktion styrd av ecu:n?? Ska det vara så tro?
Motor: F3N monopoint, GTS -90
mvh
Erik