Dauphine- 1960- mange
Moderator: Forumpolisen
Nu har jag varit och tittat på konstig koppling av generator och laddrelä.
Det satt ett relä på generatorn som det normalt inte brukar, sedan stack det ut en ledning från generatorn som gick till detta relä. Tog några bilder med mobilkameran. EXC kabeln var kopplad som den skulle mellan generator och laddrelä. Önskar att det finns någon med ett kopplingschema på denna konstiga koppling.
Det satt ett relä på generatorn som det normalt inte brukar, sedan stack det ut en ledning från generatorn som gick till detta relä. Tog några bilder med mobilkameran. EXC kabeln var kopplad som den skulle mellan generator och laddrelä. Önskar att det finns någon med ett kopplingschema på denna konstiga koppling.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Ska jag laga upp bilderna eller MMS'a dem till dig?mange wrote:Hmm skumt.. Två relän.... stod det någon märkning där sladden till laddlampan gick in?
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Är den kopplingen på min gamla
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jag tror det är ett relä till fältet, det var spänningsfall på originalkabelen.Då använde man den till reläspolen på det extra reläet istället och matade+ till fältet genom reläkontakten.Fattar ni ungefärmange wrote:Japp det var det (Jag pratade med johan på telefon å fick lite info )
Last edited by Dennis on 24 Apr 2007, 15:28, edited 1 time in total.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Mange! Vilken cool-rå Doffe!
Kul att projektet kommit så långt. Hoppas att man får se och höra den i Gbg! Skulle vara häftigt med en åktur också
Kul att projektet kommit så långt. Hoppas att man får se och höra den i Gbg! Skulle vara häftigt med en åktur också
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Tackarr... Blir det den till gbg så får du en åktur Skall till stugan (det är där den står) i helgen och fixa det sista och hoppas att jag kan besiktiga på måndag så jag kan åka till sala på crusing å visa allt jänkefolk vad man skall åkaMathias wrote:Mange! Vilken cool-rå Doffe!
Kul att projektet kommit så långt. Hoppas att man får se och höra den i Gbg! Skulle vara häftigt med en åktur också
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Besiktigades idag utan anmärkning...
har åkt en ca 20mil med den idag å den funkar bra inne i stan men blir väldigt bullrig på ladsväg samt att det blir så varmt i förgasaren så bensinen nästan kokar vilket ger att bilen går sk*t..... hoppas på att kunna tillverka en avskärmingsplåt till den imorgon (avskärming melln grenrör och förgasare) + att när det blir sådär varmt under huven så funkar inte startmotorn så det blir avskärming även av den
Men skoj är den
har åkt en ca 20mil med den idag å den funkar bra inne i stan men blir väldigt bullrig på ladsväg samt att det blir så varmt i förgasaren så bensinen nästan kokar vilket ger att bilen går sk*t..... hoppas på att kunna tillverka en avskärmingsplåt till den imorgon (avskärming melln grenrör och förgasare) + att när det blir sådär varmt under huven så funkar inte startmotorn så det blir avskärming även av den
Men skoj är den
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Ah, vad skoj, grattis till det blanka protokollet!mange wrote:Besiktigades idag utan anmärkning...
har åkt en ca 20mil med den idag å den funkar bra inne i stan men blir väldigt bullrig på ladsväg samt att det blir så varmt i förgasaren så bensinen nästan kokar vilket ger att bilen går sk*t..... hoppas på att kunna tillverka en avskärmingsplåt till den imorgon (avskärming melln grenrör och förgasare) + att när det blir sådär varmt under huven så funkar inte startmotorn så det blir avskärming även av den
Men skoj är den
Jösses, hur varm ska den då inte bli vid bankörning? Det verkar lite "farligt" med grenröret precis under förgasaren utan någon avskärmning... Fixade du en plåt emellan?
Det vore supertufft med en åktur
Apropå Doffe - har jobbat en del med min Doffe nu, plockat ur inredningen och slipat golvet invändigt (en del ytrost fanns), ska måla det i veckan. Har inte lyckats med att justera ner bränsleblandningen ännu... Vridit på automatchoken, men det ryker lika svart ändå. Samma sak när jag justerar skruven för tomgångsblandningen. Funderar på att plocka isär förgasaren och göra rent munstyckena, men samtidigt var den ju "ny" så det borde ju inte behövas? Konstigt att den får så fet blandning... Hade en annan teori om varför den kanske ryker svart, att motorn kanske är sotig invändigt Hoppas inte det är så bara...
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Japp har nu tillverkat en Plåt mellan insug och grenrör och klätt den med brandfilt... så nu fungerar det mycket bättre
Angående blandningen på din doffe kolla vad det satt för munstycken i den gamla... är de inte av samma storlek byt till de gamla... för det borde vara munstyckena som spökar om det nu inte är atomatchocken eller att den suger tjuvluft någonstans (ett enkelt sätt att se om den suger luft är att när bilen är igång skruva igen luftskruven helt... om bilen inte lägger av då så har du läck någonstans, antagligen vid "chockerören" på förgasaren)
Angående blandningen på din doffe kolla vad det satt för munstycken i den gamla... är de inte av samma storlek byt till de gamla... för det borde vara munstyckena som spökar om det nu inte är atomatchocken eller att den suger tjuvluft någonstans (ett enkelt sätt att se om den suger luft är att när bilen är igång skruva igen luftskruven helt... om bilen inte lägger av då så har du läck någonstans, antagligen vid "chockerören" på förgasaren)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Sv. går fett. -Har du kollat flottörnivån
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Flyttade meddelanden om min Doffe till en ny tråd, det här är ju Manges tråd egentligen...Dennis wrote:Sv. går fett. -Har du kollat flottörnivån
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=6605
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |