Startspärr?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jl58

Startspärr?

Post by jl58 »

Jag har bara ägt min Laguna-96 i ett par veckor men har upplevt att det har varit en viss fördröjning när jag försöker att starta bilen.Men på påskafton for jag in till stan och handlade och på vägen hem började bilen rycka,ungefär som att soppan började ta slut.Jag tog mig i alla fall hem till macken och stängde av bilen för att tanka.Nu fortsatte motorn att gå trots att jag vridit nyckeln till offläget så jag fick släppa upp kopplingen för att motorn skulle stanna.Efter tankningen gick det inte att starta bilen(dvs startmotorn gav inte ifrån sig ett ljud.Efter hembogsering mätte jag upp batteriet som visade 11,95 volt.Krockkuddelampan lös till och från trots att strömmen var frånslagen.Centrallåset fungerade inte med nyckeln men fungerade med knappen på mittkonsollen.Dagen efter var batteriet helt dött.Är det någon som har en ide om vad det är för fel?
Laguna-96 combi 2.0
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Elcentralproblem? Använd sökfunktionen och jämför symptomen.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Jordflätan.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply