Megane kombi 03-->, bra köp?
Moderator: Forumpolisen
Megane kombi 03-->, bra köp?
Hej
Ska skaffa mig en kombi nu, börjar bli bekväm:). Har börjat snegla på just en renault megane av nyare karossen. Vad finns det för brister på den?Något man ska titta x-tra på när man köper?När ska det bytas kammrem?(kostar?)Är det en bra bil?
tack på förhand
/
M
Ska skaffa mig en kombi nu, börjar bli bekväm:). Har börjat snegla på just en renault megane av nyare karossen. Vad finns det för brister på den?Något man ska titta x-tra på när man köper?När ska det bytas kammrem?(kostar?)Är det en bra bil?
tack på förhand
/
M
kamrem 5år lr 12000mil pris beror på vem och vart kan skilja mycket,alla bilar gå sönder,så om den är bra beror nog på vem du frågar,vissa säger nog nej andra ja.så är det me alla bilar...vad just megane har problem med vet jag inte,men det är nog inte mer fel än på en annan bilmodell,kanske mindre
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
jag tror också att det är en jättefin bil. Men jag tänkte om den har haft några utstickande barnsjukdommar så som alla bilmärken brukar ha...altså något man ska titta lite x-tra på?Tony wrote:kamrem 5år lr 12000mil pris beror på vem och vart kan skilja mycket,alla bilar gå sönder,så om den är bra beror nog på vem du frågar,vissa säger nog nej andra ja.så är det me alla bilar...vad just megane har problem med vet jag inte,men det är nog inte mer fel än på en annan bilmodell,kanske mindre
Kolla bromsar och avgassystem, som slits på alla bilar. Kolla även att all elektronik fungerar, att nycklar och lås fungerar, det är det som strulade första årgången särskilt på vintern - det ska dock vara åtgärdat på de flesta.
Enda egentliga stora grejjen har varit tändspolar, för Renault råkade ut för några dåliga precis som Volkswagen och AUdi. Dock borde de flesta felaktiga ha bytts på så gamla bilar. Kolla att A/C:n fungerar (torde vara lätt i detta väder *ler*), när bilar blir äldre så kan det läcka där eller att kylan saknas eller så. Kolla däcken, så de har slits jämnt och har mönster kvar. Har de slits ojämnt kan det tyda på felaktiga hjulvinklar eller obalans. Sådant bör givetvis säljaren fixa innan bilen hämtas ut.
Flesta anmärkningar på bilprovningen rör lyktor och lampor, för de är något bökiga att byta så ägarna orkar ej... Ett fåtal har drabbats av dåliga spindelleder.
Enda egentliga stora grejjen har varit tändspolar, för Renault råkade ut för några dåliga precis som Volkswagen och AUdi. Dock borde de flesta felaktiga ha bytts på så gamla bilar. Kolla att A/C:n fungerar (torde vara lätt i detta väder *ler*), när bilar blir äldre så kan det läcka där eller att kylan saknas eller så. Kolla däcken, så de har slits jämnt och har mönster kvar. Har de slits ojämnt kan det tyda på felaktiga hjulvinklar eller obalans. Sådant bör givetvis säljaren fixa innan bilen hämtas ut.
Flesta anmärkningar på bilprovningen rör lyktor och lampor, för de är något bökiga att byta så ägarna orkar ej... Ett fåtal har drabbats av dåliga spindelleder.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04