Jag behöver inte precis ett köp"råd" - utan snarare någon som säger om jag gjort en dålig affär eller inte, eftersom jag av nedan nämnda skäl inte har koll på Renault...
Vi har precis köpt en Megane -00 på lite av en impuls, det är det som ger mig lite creeps, vi var ute hos en bilhandlare och skulle provköra en Ford mondeo när vi istället på något lustigt sätt blev inmotade i ovan nämnda Megane på en provtur - och blev fast
Hur som helst, den har precis rullat över 12.000 mil, och stora servicen är precis gjord, med kamremsbyte och rubbet.
Sommar och vinterdäck i skapligt skick, i utrustningsväg saknas nog bara larm.
Har legat på marken och krupit under bilen och tittat i varenda vrå och inte hittat nån rost alls, bilen verkar ha fått en kompletterande rostskyddsbehandling, eller är behandlingen från fabrik så här bra?
Allmänt så känns bilen "ny", jättefräsch in och utvändigt.
Dock fungerar inte högra elhissen bak, men det känns som att det är glappkontakt i knappen, för motorn går "upp" men inte ner.
Dessutom är det automatlåda (sambon är taxichaffis och insisterade på detta...) - det verkar inte vara så vanligt på meganerna. Upplagt för dyrbara reparationer om den strular? driftsäkerhet? är det samma automatlåda som på Scenic tro?
För den här så har vi gett 59.000 (hos handlare), och jag som inte köpt en bil för mer pengar än 18.000 förut tycker det känns som en stor affär.
Vad tror ni - har jag gjort bort mig eller kommer jag att förbli nöjd?