innerbelysning

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Trevoor
Posts: 9
Joined: 26 Mar 2007, 20:07

innerbelysning

Post by Trevoor »

Har en laguna Rxe -96. När man öppnar dörren så ska ju belysningen tändas vilket det inte gör och ja jag har provat alla lägen...belysningen ovanför ena passagerar dörren är slut (har bara inte orkat byta) kan det vara så att den funktionen inte fungerar för att en lampa är trasig? Nån som vet? Kan det vara nån säkring eller är det helt enkelt glapp?
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: innerbelysning

Post by Dennis »

Trevoor wrote:Har en laguna Rxe -96. När man öppnar dörren så ska ju belysningen tändas vilket det inte gör och ja jag har provat alla lägen...belysningen ovanför ena passagerar dörren är slut (har bara inte orkat byta) kan det vara så att den funktionen inte fungerar för att en lampa är trasig? Nån som vet? Kan det vara nån säkring eller är det helt enkelt glapp?
Ja
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Trevoor
Posts: 9
Joined: 26 Mar 2007, 20:07

Post by Trevoor »

Har bytt alla innerbelysningslampor men problemet kvarstår. Kan det vara nån säkring. Nån som vet?
Tacksam för svar.
Trevoor
Posts: 9
Joined: 26 Mar 2007, 20:07

Post by Trevoor »

lampan i bagageutrymmet ska ju tändas när man öppnar bakluckan och det gör den ju inte så snälla den som vet vad det kan vara säg till...
Jävligt irriterande problem!
Tack.
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Mät med testinstrument eller testlampa på säkringen och och i säkrinsboxen.
Kontrollmät även knappen i taket.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Måns Claesson
Posts: 12
Joined: 08 Nov 2005, 13:38

Post by Måns Claesson »

Kontakten till lampan i bagaget sitter i själva låset har jag för mig. Har problem med min(kombi), lampan har tänts ibland när luckan är stängd och inte funkat när luckan varit öppen. Prova att ta loss panelen på insidan av bakluckan om du har en kombi och se om du kommer åt låset. Jag har haft loss min men kommer inte ihåg hur mycket jag kom åt.



Måns Claesson, Borås
Post Reply