Defekt farthållare Megane -03
Moderator: Forumpolisen
Defekt farthållare Megane -03
Hej
Jag köpte en "ny" Renault i fredags. Det blev en Orienblåmetallic Megane med Sportpaket och 17" alufälgar . All utrustning förutom taklucka. Det är inte full handsfree heller, men man kan ju inte få allt
Jag har dock ett problem, eller rättare sagt två.
Jag kan inte aktivera farthållaren eller fartbegränsaren. Det sitter en "switch" till vänster om ratten där man ska trycka ner för att aktivera fartbegränasren och upp för att aktivera farthållaren. När jag trycker så tänds både kontrollampan på instrumenteringen och det står "FARTHÅLLARE AKTIVERAD" (eller nåt sånt) i informationsdisplayen. Samma sak med fartbegränsaren. Problemet är att när jag släppt knappen så slås funktionen direkt av och det slocknar i displayen/instrumenteringen. Vad tror ni? Kan det vara knappen eller är det något elektriskt? Beror det på handhavaren Jag har lusläst instruktionsboken, men hittar inget som säger att jag gör något fel.
Tacksam för råd
/MrLang
Jag köpte en "ny" Renault i fredags. Det blev en Orienblåmetallic Megane med Sportpaket och 17" alufälgar . All utrustning förutom taklucka. Det är inte full handsfree heller, men man kan ju inte få allt
Jag har dock ett problem, eller rättare sagt två.
Jag kan inte aktivera farthållaren eller fartbegränsaren. Det sitter en "switch" till vänster om ratten där man ska trycka ner för att aktivera fartbegränasren och upp för att aktivera farthållaren. När jag trycker så tänds både kontrollampan på instrumenteringen och det står "FARTHÅLLARE AKTIVERAD" (eller nåt sånt) i informationsdisplayen. Samma sak med fartbegränsaren. Problemet är att när jag släppt knappen så slås funktionen direkt av och det slocknar i displayen/instrumenteringen. Vad tror ni? Kan det vara knappen eller är det något elektriskt? Beror det på handhavaren Jag har lusläst instruktionsboken, men hittar inget som säger att jag gör något fel.
Tacksam för råd
/MrLang
Jag tror att det är knappen som är kass. Käns det som att den inte fastnar i läget? Jag har samma fel på värmesitsknapparna.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Ja, jag misstänker också knappen, men ville kolla om det är nån som vet nåt om detta. Du har helt rätt i att den inte "fastnar" i intryckt läge. Ska den göra det? Det finns ju knappar som man bara ska "toucha" för att funktionen ska aktiveras. Jag trodde att det kanske var såna knappar.
Har pratat med bilfirman och dom ska titta på detta på fredag.
Har pratat med bilfirman och dom ska titta på detta på fredag.