Megane 98 Avtagbart drag, spärr bruten.....
Moderator: Forumpolisen
Megane 98 Avtagbart drag, spärr bruten.....
Hej. Fick anmärkning på bes. p.g.a dragkroken gick inte få av. Hemma har vi lyckats få loss den genom att skjuta på en kolv, in bakom kroken. Såg när vi skruvade bort låsmekanismen, att en sprint gått av.
Vet någon om man kan få tag i bara låsmekanismen-delen?
Helt otroligt att Renault kan tillverka en så viktig del i gjuten metall!!!
Borde inte kunna brista. Bes. killen ville inte godkänna draget när det "satt fast"(det satt RIKTIGT ORDENTLIGT!!!) eftersom han ansåg att man inte kunde lita på att det skulle sitta om jag kopplade på ett släp. Vilket för mig betyder att hade jag inte bes. bilen nu hade jag inte vetat faran... En krok som suttit snart ett år....
Kunde kanske ha slutat illa.
Åter igen :
Vet någon vart jag kan få fatt i den lilla delen (låsmekanism-delen).
Den sitter på sidan av kroken och märket är BRINK.
Har ett foto, men hur får jag in bilden?
Yvonne
Vet någon om man kan få tag i bara låsmekanismen-delen?
Helt otroligt att Renault kan tillverka en så viktig del i gjuten metall!!!
Borde inte kunna brista. Bes. killen ville inte godkänna draget när det "satt fast"(det satt RIKTIGT ORDENTLIGT!!!) eftersom han ansåg att man inte kunde lita på att det skulle sitta om jag kopplade på ett släp. Vilket för mig betyder att hade jag inte bes. bilen nu hade jag inte vetat faran... En krok som suttit snart ett år....
Kunde kanske ha slutat illa.
Åter igen :
Vet någon vart jag kan få fatt i den lilla delen (låsmekanism-delen).
Den sitter på sidan av kroken och märket är BRINK.
Har ett foto, men hur får jag in bilden?
Yvonne
Yvonne Olofsson, Hyltebruk
Renault tillverkar inga dragkrokar, så det är inte deras fel. Du skrev längre ner att fabrikatet är Brink. Dessa tillverkas i danmark och säljes som tillbehör.
Kontakta Brink om närmsta återförsäljare så hjälper de dej säkert med reservdelar.
Kontakta Brink om närmsta återförsäljare så hjälper de dej säkert med reservdelar.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem