Vilken sida dra ström-/ljud-kablage (i en clio)?

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
hazp

Vilken sida dra ström-/ljud-kablage (i en clio)?

Post by hazp »

Hej,

Håller på att bygga lite ljud i Clion och skall dra kablar till ett steg i skuffen. Jag vill sära på ljud- och strömkablarna och dra dem på varsin sida av bilen, men lyckas inte få fram i vilken sida det är draget strömkablar sedan tidigare.

Vilken sida skall jag dra stömen, respektive "ljudet" på?

Vad jag kan se ligger idag:
- I höger sida (passagerar sidan) är en tjockare och en smalare bunt tejpade kablar.
- I vänster sida en smalare bunt tejpade kablar samt ett rör som jag antar leder spolarvätska till bakre vindrutetorkare.

Är det ström i båda sidor? Är det "mer" ström i höger sida, eller vad är alla kablar till? Är det på höger sida jag skall dra strömen?

Har en elektsisk testpenna, men den ger inte utslag på någon sida..är väll till för 220v och inte 12v ;) Har sökt i forumet men hittar inget

//hazp
Patrik Nilsson - Gbg, forna CRS: 1855
Såld: Clio 16v -93, RIP: 5 GTS -89
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

säkert ström på bägge sidor,men det uttaget som är i dom är inte direkt stort,så det räcker med att separera på ström/signal som du lägger...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
hazp

Post by hazp »

Körde på detta och gjorde det lätt för mig (drog ström på förarsidan och ljud på andra).

Hörde inga störningar från högtalarna under en kort testrunda på området. Hoppas det förblir så även när jag tar ut bilen på vägarna nästa vecka.

//hazp
Patrik Nilsson - Gbg, forna CRS: 1855
Såld: Clio 16v -93, RIP: 5 GTS -89
Post Reply