Airbag Laguna II

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Jörgen

Airbag Laguna II

Post by Jörgen »

Vet någon på forumet om det går att koppla ur både förar- och passagerarairbagen på laguna II från 202?

Har, som tidigare beskrivits, flera ggr försökt föra en dialog med Volvo GTB (generalagenten) om att koppla ur passagerarairbagen på vår laguna, men inte lyckats få vare sig kontakt och än mindre några vettiga svar! :roll:

Har dock för mig att de vägrar koppla ur passagerarairbagen, men vem vet, båda är kanske ok?

Hälsningar Jörgen
chh

Post by chh »

Om du vill ha den urkopplad kan du vända dig till olika verkstäder (ej volvo) som fixar det åt dig på ett säkert sätt.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
rscliosport

Post by rscliosport »

renault vill inte att man kopplar ur kuddarna om man inte har en ett vred till det hela... men koppla bort dom utan att lampan lyser är jätte lätt bara att mäta vad man har för mostånd på kudden och sen ta bort kontaktstycket stoppa i ett löst motstånd... inen märker att det är urkopplat... om man inte krockar vill säga då kan det bli dyrt för dig mixtra med en helbilsgodkänning e ingen bra grej vid krock och det märks ingen försäkring för person skader försäkringsbolagets advokater kommer nog göra allt för att du ska betala så mycket som möjligt... jag och min chef har diskuterat det hela han har jobbat högt upp i besiktnings världen...
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Hur hög spänning krävs för att airbagen skall lösa ut :?: Räcker det med 9v batteriet som används i en multimeter för ohmmätning :roll: Jag vill inte testa :shock:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
chh

Post by chh »

rscliosport wrote:om man inte krockar vill säga då kan det bli dyrt för dig mixtra med en helbilsgodkänning e ingen bra grej vid krock och det märks ingen försäkring för person skader försäkringsbolagets advokater kommer nog göra allt för att du ska betala så mycket som möjligt... jag och min chef har diskuterat det hela han har jobbat högt upp i besiktnings världen...
Visst är det så. Jag personligen skulle ej koppla ur min, ungen skulle få åka bak tills rätt ålder inträffar. Men nu råkar jag ha turen och ha ett vred (utan att ha beställt det) att stänga av v-airbag
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
tak256

lifsfara!!!!!

Post by tak256 »

mät ALDRIGNÅGONSIN med multimeter el dylikt på en aerbag det kan bli det sista du gör, det finns dummis att köpa som har samma motstånd som aerbagen(2ohm)finns på volvo avsedda att ersätta aerbagen på volvo 940 serien
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda
tak256

aerbag

Post by tak256 »

Dennis wrote:Hur hög spänning krävs för att airbagen skall lösa ut :?: Räcker det med 9v batteriet som används i en multimeter för ohmmätning :roll: Jag vill inte testa :shock:
gör inte det dom som provat hann nog aldrig få svar på frågan. ps du har visst lösningen på ad8 problemet om det stämmer ring mej 070-5901157
Tony
Forumpolis

Re: aerbag

Post by Tony »

tak256 wrote:
Dennis wrote:Hur hög spänning krävs för att airbagen skall lösa ut :?: Räcker det med 9v batteriet som används i en multimeter för ohmmätning :roll: Jag vill inte testa :shock:
gör inte det dom som provat hann nog aldrig få svar på frågan. ps du har visst lösningen på ad8 problemet om det stämmer ring mej 070-5901157
jag vet åxå lösningen ..ytan som kolvarna går i är för grov så gummit slits sönder,lösning är att polera ytorna så inte friktionen blir så hög......lr hur dennis...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
tak256

ad8

Post by tak256 »

Tack för tipset skall gå ut i verkstan och polera innan jag sätter ihop den får hoppas att den håller sen
tak256

ad8

Post by tak256 »

alla ytor polrade lådan hopplockad det glänste som en hundballa i månsken hoppas den funkar ett tag nu
Post Reply