Automatväxellåde problem....
Moderator: Forumpolisen
Automatväxellåde problem....
Jag har råkat ut för ett stort problem (för mig).
Har en Laguna V6 -95 som strular med växellådan, det är automatlåda AD8-006.
Problemet är att den växlar mellan 2-3:ans växel när den är nystartat, och efter ett tag när den är varm kan man stänga av bilen och då fungerar lådan som den ska. Dock har jag märkt att detta sker mer sällan än tidigare nu.
Jag har provat att byta olja (köpt på volvo) och även hällt i Slick50 för automatlådor. Har också provat att byta styrenheten till växellådan, utan resultat.
Undrar om någon i detta förträffliga forum har en bra lösning eller tips på en lösning.
Per Johnsson
Har en Laguna V6 -95 som strular med växellådan, det är automatlåda AD8-006.
Problemet är att den växlar mellan 2-3:ans växel när den är nystartat, och efter ett tag när den är varm kan man stänga av bilen och då fungerar lådan som den ska. Dock har jag märkt att detta sker mer sällan än tidigare nu.
Jag har provat att byta olja (köpt på volvo) och även hällt i Slick50 för automatlådor. Har också provat att byta styrenheten till växellådan, utan resultat.
Undrar om någon i detta förträffliga forum har en bra lösning eller tips på en lösning.
Per Johnsson
Laguna II V6 & Espace 2.0 T & Volvo 480 Turbo
Per Johnsson
Per Johnsson
låda
hur såg oljan ut luktade den bränt? dom brukar rasa efter ca 9tusen mil har tva stycken sönderskruvade i verkstan just nu det är kolvpacningarna som ger upp men dom brukr sluta att dra frmmåt inte växla konstigt
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda