Förvirrad försäljare på Upplandsmotor!

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Locked
Ricki

Förvirrad försäljare på Upplandsmotor!

Post by Ricki »

Tänkte berätta om en liten rolig sak jag råkade ut för i fredags. Åkte till Upplandsmotor i Uppsala för att nu äntligen beställa sidesteps till Clion. Tror det tog 15min innan jag kom därifrån. Killen blev typ arg och började tjata massa om att det är olagligt och att de inte får sälja extraljusbågar sedan årskiftet och att han ju inte kunde veta om jag var nån kontrolant eller liknande :D. Men efter en lång diskusion och efter att jag förklarat för honom att sidesteps sitter på sidan och omöjligt kan skada fotgängare och att de på Renaultåterförsäljaren i Mora som jag pratat med, utan tvekan kunde beställa hem åt mig. Det slutade med att jag sa åt honnom att kolla upp det med chefen och sen återkomma till mig. 20 min senare ringde han upp och sa att det inte var några problem alls :D.

Vilket tjat helt i onödan :x
Rickard Löfqvist - Uppsala
Nu: Zoe Icon 109hk -18
Förr: Clio 1.2 -02
fruktsallad

Post by fruktsallad »

Hur tycker du annrs att du blir behandlad där ine..
Själv tycker jag att det är så där..
Verkstan har verkligen varierande personal när det gäller Renault..
Svårt att få ordentliga svar..
TAck från Fruktsallad
Joacim Johansson medlem 1456
LAguna V6 3.0 (uppsala)
Spiff

Re: Förvirrad försäljare på Upplandsmotor!

Post by Spiff »

Ricki wrote:Tänkte berätta om en liten rolig sak jag råkade ut för i fredags. Åkte till Upplandsmotor i Uppsala för att nu äntligen beställa sidesteps till Clion. Tror det tog 15min innan jag kom därifrån. Killen blev typ arg och började tjata massa om att det är olagligt och att de inte får sälja extraljusbågar sedan årskiftet och att han ju inte kunde veta om jag var nån kontrolant eller liknande :D. Men efter en lång diskusion och efter att jag förklarat för honom att sidesteps sitter på sidan och omöjligt kan skada fotgängare och att de på Renaultåterförsäljaren i Mora som jag pratat med, utan tvekan kunde beställa hem åt mig. Det slutade med att jag sa åt honnom att kolla upp det med chefen och sen återkomma till mig. 20 min senare ringde han upp och sa att det inte var några problem alls :D.

Vilket tjat helt i onödan :x
Han kanske bara var lite trög och ville inte förlora jobbet för din skull.

Vi hade både Båge med exktra ljus och sidesteps på vår kanngoo innan men vi blev tvungna och ta bort det.. Va fan det var ju häftigaste sevice bilen i stan innan...
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Ricki

Post by Ricki »

fruktsallad wrote:Hur tycker du annrs att du blir behandlad där ine..
Själv tycker jag att det är så där..
Verkstan har verkligen varierande personal när det gäller Renault..
Svårt att få ordentliga svar..
Jo jag kan hålla med om att det varierar bland personalen. Men den killen jag har som "personlig verkstadsnisse" verkar ok. Sen var de där ifrån Motormännen och kollade igenom deras service de hade gjort på min clio när den var inne för 6000-mila. Så den blev dubbelkollad då :D. Känns tryggt, och unerkännt fick de på lufttrycket på samtliga däck. Men de skyllde ifrån sig på att deras mätare va fel...
Rickard Löfqvist - Uppsala
Nu: Zoe Icon 109hk -18
Förr: Clio 1.2 -02
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

Låser tråden och påminner om forumsreglerna!

http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4914
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Locked