Clio II, 1,6 - när skall bensinpumpen gå?
Moderator: Forumpolisen
Clio II, 1,6 - när skall bensinpumpen gå?
Min Clio II, 1,6, -02, stannade ganska abrupt under färd. Hade kört ett par mil på motorväg, varefter den vid första rödlyset gick lite ojämnt på tomgång, vid nästa rödljus kändes det som om en cylinder höll på att lägga av, sen dog den.
Vi startförsök trodde man att den skulle gå igång - gick lätt på strtmotorn, tände, men dog efter några sekunder när man släppte startnyckeln.
Har bytt stift (såg fina ut), rengjort/sprayat div. kontakter, bytt luftfilter m.m.
Men när jag började kontrollera bränsletillförseln blev jag konfunderad. Kopplade bort bränsleledningen och konstaterade att bensin endast pumpades fram när startmotorn gick.
Skall det vara så, är den lilla Clion så listig att den inte slår på pumpen förrän startmotorn går och sedan stänger av den om motorn inte startar eller att ECU'n tycker det är något fel i största allmänhet. Eller är det "bara" något annat fel?
Hälsn.\Thom
Vi startförsök trodde man att den skulle gå igång - gick lätt på strtmotorn, tände, men dog efter några sekunder när man släppte startnyckeln.
Har bytt stift (såg fina ut), rengjort/sprayat div. kontakter, bytt luftfilter m.m.
Men när jag började kontrollera bränsletillförseln blev jag konfunderad. Kopplade bort bränsleledningen och konstaterade att bensin endast pumpades fram när startmotorn gick.
Skall det vara så, är den lilla Clion så listig att den inte slår på pumpen förrän startmotorn går och sedan stänger av den om motorn inte startar eller att ECU'n tycker det är något fel i största allmänhet. Eller är det "bara" något annat fel?
Hälsn.\Thom
Thom Wallner, Järfälla
Bränslepumpen startar då tändlägesgivaren registrerar att motorn snurrar.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-