Vart tar vattnet vägen?!
Moderator: Forumpolisen
Vart tar vattnet vägen?!
Trevligt forum - har redan haft hjälp genom sökfunktionen!
veckans Lagunaproblem (-96)
Köpte denna bil för drygt ett år sedan, allt flöt på men den gick ganska varm 3/4 nivå överlag. Expansionskärlet tömdes dock orväckande fort. Från max till min på 40-50 mil..
Nu lagom till Jul kokade den rejält med topprenovering som följd. Här tänkte jag att det legat och sugit in under en längre tid och problemet skulle försvinna iom toppacking/planing osv. Värmen ligger iofs nu på mittenstrecket, däremot förvinner det vatten!
Nu måste det få ett slut, har liksom inte råd att greja toppen titt som tätt.
Har någon haft liknande problem eller tips var det kan vara som spökar?
Det blir rätt mycket imma (tänker värmepaket..) Men sen tänker jag att partikelfiltret säkert inte är bytt på bra många mil.
veckans Lagunaproblem (-96)
Köpte denna bil för drygt ett år sedan, allt flöt på men den gick ganska varm 3/4 nivå överlag. Expansionskärlet tömdes dock orväckande fort. Från max till min på 40-50 mil..
Nu lagom till Jul kokade den rejält med topprenovering som följd. Här tänkte jag att det legat och sugit in under en längre tid och problemet skulle försvinna iom toppacking/planing osv. Värmen ligger iofs nu på mittenstrecket, däremot förvinner det vatten!
Nu måste det få ett slut, har liksom inte råd att greja toppen titt som tätt.
Har någon haft liknande problem eller tips var det kan vara som spökar?
Det blir rätt mycket imma (tänker värmepaket..) Men sen tänker jag att partikelfiltret säkert inte är bytt på bra många mil.
Välkommen till forumet pzazz!
Förhoppningsvis finns det någon som kan hjälpa dig.
Jag ville bara påminna om forumsreglerna som du hittar här:
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4134
Ditt fullständiga namn & ort måste synas i profilen.
Mvh
Förhoppningsvis finns det någon som kan hjälpa dig.
Jag ville bara påminna om forumsreglerna som du hittar här:
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4134
Ditt fullständiga namn & ort måste synas i profilen.
Mvh
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
-
Annars vattenpumpen.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jag har också haft problem med kylvatten förbrukning på min megane. Jag såg att det alltid var lite vatten på växellådan och började kolla runt lite starx ovanför. Det visade sig att termostathuset hade börjat läcka, på min motor är huset gjort av compositplast och är känt för att slå sig efter ett tag, det syntes dock inget under drift när jag stod och försökte se vart kylvätskan tog vägen. Jag har nu bytt huset och har inte fyllt på kylvätska på 1,5 år och nivån ligger som den ska. Tips! Kolla om det är någon vatten samling på ovansidan av vxll rakt under termostathuset. Om och när du byter huset byt ochså termostat samtidigt då dessa också åldras.
Kan tilläggas att jag även byt vatten pump vid 18kmil då den var källan till läckaget från början som gjorde att motorn gick varm och termostat huset slog sig. Har även haft problem med en läckande motorvärmar plugg vilket upptäcktes när jag fyllde på kylvätska och den formligen forsade ut.
Kan tilläggas att jag även byt vatten pump vid 18kmil då den var källan till läckaget från början som gjorde att motorn gick varm och termostat huset slog sig. Har även haft problem med en läckande motorvärmar plugg vilket upptäcktes när jag fyllde på kylvätska och den formligen forsade ut.
Erik Sahlin - Uppsala
Megane cc 2,0 8v -97
BF95 84kw/165nm
E85 96kw/187+nm
Megane cc 2,0 8v -97
BF95 84kw/165nm
E85 96kw/187+nm
Tack för de fina tipsen! *Skriver och kollar av i ordning*
Gärna fler idéer omnån har haft liknande problem. Det är uppskattat.
admin:
- har försökt att uppdatera profilen, är det korrekt nu?
Gärna fler idéer omnån har haft liknande problem. Det är uppskattat.
admin:
- har försökt att uppdatera profilen, är det korrekt nu?
Last edited by pzazz on 19 Feb 2007, 20:17, edited 1 time in total.
Henrik Cornelius - Stockholm