Fläktrem Laguna
Moderator: Forumpolisen
-
Fläktrem Laguna
Hej!
Fläktremmen gick av på min laguna igår..
Har köpt en ny och skulle montera dit den men kan inte komma på hur den ska sitta...
Tror den kan sitta på två olika sätt men på det ena blir den för kort och på den andra för lång.
Någon som har en bild på detta?
Har inte fått tag på verkstadshandbok ännu...
Det är en Laguna -99, 2,0 RTI med AC
Gärna tips om tillvägagångssätt oxå...
Fläktremmen gick av på min laguna igår..
Har köpt en ny och skulle montera dit den men kan inte komma på hur den ska sitta...
Tror den kan sitta på två olika sätt men på det ena blir den för kort och på den andra för lång.
Någon som har en bild på detta?
Har inte fått tag på verkstadshandbok ännu...
Det är en Laguna -99, 2,0 RTI med AC
Gärna tips om tillvägagångssätt oxå...
Har du fått rätt rem? Det finns många olika typer till bilar med och utan ac, och det finns ju flera olika motorer! Man skall egentligen dessutom ha ett specialverktyg för att spänna remmen rätt om du har ac!
För att komma åt får du ev. lossa innerskärmen höger fram.
Om jag med ord skall beskriva vad jag tror att du har att trassla med:
Remmen går från remskiva på vevaxeln, under vattenpumpen, över servopumpen, under spännrullen, över generatorn, under ac-kompressorn, över en spännrulle, till remskivan på motorn
Men som sagt det kan likaväl vara på något annat sätt...
För att komma åt får du ev. lossa innerskärmen höger fram.
Om jag med ord skall beskriva vad jag tror att du har att trassla med:
Remmen går från remskiva på vevaxeln, under vattenpumpen, över servopumpen, under spännrullen, över generatorn, under ac-kompressorn, över en spännrulle, till remskivan på motorn
Men som sagt det kan likaväl vara på något annat sätt...
Håkan Kjellin, Storå
här är en liknande fråga om samma ämmne skriv i den
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 2045#42045
Låser denna
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... 2045#42045
Låser denna
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.