Clio 16V - 1992 - clio_fidde
Moderator: Forumpolisen
- Clio_fidde
- Clio_fidde
- Clio_fidde
- Clio_fidde
Yes. växellådan ska ju bytas, kamremen vet jag inte när den e bytt om den är bytt så den byts, vissa nya motorpackningar.mange wrote:jasså har ni plockat isär båda... vad är det som skall fixas? motorbyte var det väl på den ena men vad skall fixas på din bil?
Sen har jag ju inte fått på mina nya cupdämpare med h&r fjädrarna så dom ska på, skruva torrisionsstavarna, powerflex bussningar i framvagnen, bygga avgassystem, och lite annan uppfräschning..
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
- Clio_fidde
Tyvärr så säljer vi inte motordetaljer.speedking wrote:Nu när ni har slaktat den ena bilen.
Har ni några delar kvar som ni kanske kan sälja?
Vill ha tag på orginal luftfilter behållare-
Ska vid ett senare tillfälle lägga upp en säljes annons på forumet efter att vi gått igenom vad som ska säljas och inte.
mvh
- Clio_fidde
Sådäääär, nu var bilen körklar iaf! Blev klart i torsdags, besiktning på fredagen och den gick igenom utan en enda anmärkning!
Så nu sitter där ny kamremssats, drivrem, vattenpump, växellådan bytt, Powerflex bussningar i framvagnen, nya Clio Cup + kapade H&R fjädrar, nya bromsar runtom, nya hjullager, OMP fjäderbensstag,..
Nog har det tatt tid, har haft mkt annat att göra, men äntligen!
Så det som är kvar nu är byta till dom nya Cup dämparna bak samt sänkning och bygga avgassystem. Hade tänkt gjort det innan besiktningen men det hanns inte med för fick körförbud på R5an på onsdagen. Så får ta det nån helg..
Lägger upp några bilder
Så nu sitter där ny kamremssats, drivrem, vattenpump, växellådan bytt, Powerflex bussningar i framvagnen, nya Clio Cup + kapade H&R fjädrar, nya bromsar runtom, nya hjullager, OMP fjäderbensstag,..
Nog har det tatt tid, har haft mkt annat att göra, men äntligen!
Så det som är kvar nu är byta till dom nya Cup dämparna bak samt sänkning och bygga avgassystem. Hade tänkt gjort det innan besiktningen men det hanns inte med för fick körförbud på R5an på onsdagen. Så får ta det nån helg..
Lägger upp några bilder
- Clio_fidde
Men cykelpumpar är okey Bilprovningen har ingen möjlighet att testa stötdämpares funktion, bara visuell kontroll att de inte läcket eller om montagebussningar är glapp. En sådan anmärkning som du beskriver hade jag ALDRIG godtjänt.Tumic wrote:Får du igenom den med cup dämparna? en kille här uppe fick nerslag på kärvande fjädring med dom på. Och vad kostade H&R fjädrarna? håller själv på o skruvar på mina nu.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- Clio_fidde
jo riktigt skoj e det! men idag upptäckte jag att det droppa ganska mkt olja efter bilen så måste kolla upp detta.mange wrote:va skoj att den funkar igen
aa såg detta! jag tror jag kommer, bara inte det dyker upp fler fel på bilen.mange wrote: Vet du att det är träff i borås- alingsås om en helg? får man se bilen live då?
- Clio_fidde
Yes det fick jag. vet att dom kan va lite svåra att få igenom, brukar bli "stötdämpare kärvar - för stum" men jag har alltid klararat mig, dom har bara gnällt lite..Tumic wrote:Får du igenom den med cup dämparna? en kille här uppe fick nerslag på kärvande fjädring med dom på. Och vad kostade H&R fjädrarna? håller själv på o skruvar på mina nu.
fjädrarna kostade ca 1500:- för ett par (35mm sänkning tror jag) hos Forza! men var tvungen att kapa dessa två varv för att det skulle bli någon fjädringsväg, hade blitt alldeles för tätt annars, vet inte ens om det hade gått trycka ihop dem såpass mkt för dämparna är rätt korta!