oljetrycksgivare Scenic-98
Moderator: Forumpolisen
oljetrycksgivare Scenic-98
Hej min tempmätare lyser konstant men normal temp, undrar nu om det kan vara oljetrycksgivaren eller vad den heter. Sen isåfall var sitter den, är det den lila svarta plastlådan på vänster sida om motorn under temp givaren, för där har läckt lite olja nu såg jag.
Mvh D_nni
Mvh D_nni
***Danni S - Halmstad***
Det är nog lite kaos på något vis i dennafråga:
Temperaturmätaren mäter kylarvattnets temperatur
Oljetrycksgivaren tänder och släcker varningslampan för oljetrycket
Om varningslampan för kylvattnet lyser kan det vara fel på termostaten, slirande fläktrem eller för lite kylvatten men det troligaste är att det är något typiskt elektroniskt fel
Temperaturmätaren mäter kylarvattnets temperatur
Oljetrycksgivaren tänder och släcker varningslampan för oljetrycket
Om varningslampan för kylvattnet lyser kan det vara fel på termostaten, slirande fläktrem eller för lite kylvatten men det troligaste är att det är något typiskt elektroniskt fel
Last edited by h.kjellin on 12 Feb 2007, 13:38, edited 1 time in total.
Håkan Kjellin, Storå
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Kolla först att ni luftat systemet ordentligt. Byt tempgivaren för kylvätska om det inte hjälpte.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Har du inte av misstag klämt kablaget till givaren så att stömkretsen jordar och tänder lampan
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem