Laguna som går bra endast på tomgång
Moderator: Forumpolisen
-
Laguna som går bra endast på tomgång
Är nybliven Laguna ägare med ett problem. Bilen går perfekt på tomgång, startar helt ok. Men, den börjar misstända/bluddra direkt när man gasar. Kan vevaxelgivaren ge såna symtom? eller någon annan givare kanske.
Jag har en teori som ska kollas i morgon, och det är packningen mellan grenröret och främre röret för där läcker avgassystemet dvs FÖRE lambdan.
Känns som att på tomgång så är det inte så högt tryck i systemet och då passerar avgaserna lambdan, men när man varvar ökar trycket och större delen av avgaserna smiter ut före lambdan som därmed får tokspel och ställer om tändning / bränsle.
Är jag helt ute och cyklar tro? Har någon annan en teori ?
MVH Micke
Jag har en teori som ska kollas i morgon, och det är packningen mellan grenröret och främre röret för där läcker avgassystemet dvs FÖRE lambdan.
Känns som att på tomgång så är det inte så högt tryck i systemet och då passerar avgaserna lambdan, men när man varvar ökar trycket och större delen av avgaserna smiter ut före lambdan som därmed får tokspel och ställer om tändning / bränsle.
Är jag helt ute och cyklar tro? Har någon annan en teori ?
MVH Micke
Mikael Olsson Västerås
Kan mycket väl vara som du säger. Kan även vara lekage på någon slang. testa att spruta med startgas runt slangarna och se om varvet ökas =läcka. Men fixa läckan först
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
-