Databox Renault 19 -93

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
brunett65

Databox Renault 19 -93

Post by brunett65 »

Ngn som vet vad en ny databox till en Renault19 -93 kan kosta :?: Säkert skjortan va :?: :roll:

/brunett65 8)
Eva Olsson Helsingborg
fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

ring eller maila närmaste Renault verkstad :)
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Clio_fidde

Post by Clio_fidde »

Varför köpa ny? Köp en begagnad på en skrot ist..
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
brunett65

Post by brunett65 »

Jag skall kolla med Renaultverkstaden då :) det verkar som om det är förgjort att hitta en matchande begagnad till min :x , har snart kollat runt hela Sweden... :!:
Eva Olsson Helsingborg
fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

Har du inget artikelnummer som du kan matcha mot?
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
brunett65

*hmmm*

Post by brunett65 »

Jodå, det har jag och visst jag hittade en men det var ju lite långt ifrån, och innan ni säger det igen så är det inte så att jag behöver ha den utanför dörren, men det är ju döjobbigt om den inte funkar och vad jag förstår så kan man inte skicka tebax sådant som har med det elektriska att göra om det inte funkar.
Sen var det en kille som svarade på min annons som jag satte in på Eniro, men när jag bad honom om att ta ett foto på den så jag kunde se numrena då hade han inte tillgång till kamera och det vågar då inte jag lita på iaf

Men nu har jag iaf mailat den närmsta Renaultförsäljaren, så får jag se om det vill svara på frågan, antagligen vill de att jag skall komma dit med bilen och fixa det där...men never in my life... inte när jag kan sätta din den själv

*jag vet jag skriver mycket*
Eva Olsson Helsingborg
mange
Forumpolis

Post by mange »

brunett65 wrote:Jodå, det har jag och visst jag hittade en men det var ju lite långt ifrån, och innan ni säger det igen så är det inte så att jag behöver ha den utanför dörren, men det är ju döjobbigt om den inte funkar och vad jag förstår så kan man inte skicka tebax sådant som har med det elektriska att göra om det inte funkar.
Sen var det en kille som svarade på min annons som jag satte in på Eniro, men när jag bad honom om att ta ett foto på den så jag kunde se numrena då hade han inte tillgång till kamera och det vågar då inte jag lita på iaf :)

Men nu har jag iaf mailat den närmsta Renaultförsäljaren, så får jag se om det vill svara på frågan, antagligen vill de att jag skall komma dit med bilen och fixa det där...men never in my life... inte när jag kan sätta din den själv :lol:

*jag vet jag skriver mycket* :wink:
Starta en tråd om ett ämmne inte flera 8) citerade in frågan i den andra (Som iof inte var en fråga :wink: )
Jag låser den andra tråden
Last edited by mange on 05 Feb 2007, 07:30, edited 1 time in total.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
mange
Forumpolis

Post by mange »

mange wrote:
brunett65 wrote:Jodå, det har jag och visst jag hittade en men det var ju lite långt ifrån, och innan ni säger det igen så är det inte så att jag behöver ha den utanför dörren, men det är ju döjobbigt om den inte funkar och vad jag förstår så kan man inte skicka tebax sådant som har med det elektriska att göra om det inte funkar.
Sen var det en kille som svarade på min annons som jag satte in på Eniro, men när jag bad honom om att ta ett foto på den så jag kunde se numrena då hade han inte tillgång till kamera och det vågar då inte jag lita på iaf :)

Men nu har jag iaf mailat den närmsta Renaultförsäljaren, så får jag se om det vill svara på frågan, antagligen vill de att jag skall komma dit med bilen och fixa det där...men never in my life... inte när jag kan sätta din den själv :lol:

*jag vet jag skriver mycket* :wink:
Starta en tråd om ett ämmne, inte flera 8) citerade in frågan i den andra (Som iof inte var en fråga :wink: )
Jag låser den andra tråden
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
mange
Forumpolis

Post by mange »

Efterssom din första tråd handlade om samma sak så låste jag den
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=6155

Fortsätt på denna.

Att tänka på.
*Starta en tråd om ett ämmne... lättare att följa på det sättet.
*Skriv ett beskrivande ämmne på tråden typ databox Renault 19 -93 (inte Hej hej :wink: ) så är det lätt för oss andra att se vad det handlar om samt att du får säker fler svar

Lycka till med ditt fortsatta postande :)
Image
brunett65

F´låt..

Post by brunett65 »

ibland e jag en klydder*v :lol: Till mitt försvar får jag väl säga att jag inte brukar pyssla med sådant häringa :wink:

Min nästa fråga är då, kan man eventuellt laga en sådan häringa grej :?: 8)
Eva Olsson Helsingborg
mange
Forumpolis

Post by mange »

man lär sig så länge man lever :D Att laga en data box är svårt för att inte säga omöjligt. men det måste gå att få tag på en begagnad. Åk runt till skrotarna inärheten och fråga (alla har inte allt som finns att tillgå ute på nätet :D )
Image
brunett65

:wink:

Post by brunett65 »

Jo, det har du rätt i.. :) Jag har ringt alla skrotar i närheten och en bit ifrån, fanns inga, så jag tog den i Tanumshede...man får väl hoppas att den funkar som den skall :)

För er som är nyfikna så kan jag berätta att en ny skulle kostat 7500 :?

Ps. nu går det att låsa denna tråden iaf...får se om ngt annat kanske dyker upp en dag... då hör jag av mig :wink: ds
Eva Olsson Helsingborg
mange
Forumpolis

Post by mange »

va bra att det verkar lösa sig :D

Vi låser inte denna tråden... detta bara för att nästa person som har samma funderingar kan då skriva i denna tråden och då så hammnar (förhoppningsvis) all information på ett ställe 8)
Image
Post Reply