Infernaliskt knakande

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Le capot
Firstname: Mikael
Surname: Hjeltman

Infernaliskt knakande

Post by Le capot »

På min ganska nyligen införskaffade Espace 2.0 T 2004 har ett irriterande gnekande/knakande ljud gjort sig tillkänna från instrumentpanelen. Det tycks komma från panelens mitt någonstans bakom hastighetesmätaren. Det hjälper inte att klappa på eller hålla i instrumentpanelen, men det låter som att det är olika plastdelar som rör sig mot varandra. Är detta ett känt fenomen? Jag kan i alla fall inte tänka mig att det ska vara så - ljudet är alldeles för påtagligt och irriterande för att ha kunnat passera som "naturligt" vid konstruerandet. Man tänker mer på en riktigt gammal och risig Lada Samara eller liknande för att frambringa liknande ljud.

Förslag på åtgärd? Att lämna in hos Volvo känns som att slänga ett par tusen i sjön.
uglynicke

Post by uglynicke »

Vill bara påminna dig om reglerna

http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4134 Speciellt angående signatur
Le capot

Post by Le capot »

OK, jag har korrigerat detta.
Mikael Hjeltman - Kristinehamn

Renault Grand Espace 2.0 dCi (175 hk automat) Privilège -09
Citroën Xantia V6 Break Exclusive -01
chh

Post by chh »

Är det bara när bilen rullar? Skulle kunna vara ett spjäll som gnisslar, när den ändrar position.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Le capot

Post by Le capot »

Det är bara när bilen rullar. Ofta börjar det efter ett par minuter och ljudet kan sedan försvinna mer eller mindre under kortare stunder - bara för att sedan komma tillbaka som förut.

Man kan ju tänka sig att det har att göra med kyla/värme - att plastdelarna utvidgar sig och drar ihop sig olika snabbt och därigenom skapar spänningar. Men det är så pass mycket att man helst sätter på radion för att i någon mån slippa höra eländet. Kan ju ändå inte vara normalt...
Mikael Hjeltman - Kristinehamn

Renault Grand Espace 2.0 dCi (175 hk automat) Privilège -09
Citroën Xantia V6 Break Exclusive -01
Post Reply