Sportstolar Sportratt. besiktning och försäkringar????
Moderator: Forumpolisen
- poower_erik
Sportstolar Sportratt. besiktning och försäkringar????
Tänkte kolla läget hur ni gjort eller tänkt göra?
har en Clio Sport -00.
sitter airbag i både stolar och ratt. hörde med bilprovningen och där skulle det vara heltn kört om jag kom in med sportstolar och sportratt. körförbud direkt...
tydligen skulle man kontakta återförsäljaren för att få de stolar man tänkt stoppa i godkända, även så med ratten. Hur kinkiga är tex Volvo, eller ska man bara stoppa i orginalstolar och ratt inför besiktning?
fins om man smäller och de märker att orginalstolar och ratt är veck. hur blir det med försäkringar mm....
någon som har tips eller råd på hur man ska gå till väga?
tack på förhand//errkan
har en Clio Sport -00.
sitter airbag i både stolar och ratt. hörde med bilprovningen och där skulle det vara heltn kört om jag kom in med sportstolar och sportratt. körförbud direkt...
tydligen skulle man kontakta återförsäljaren för att få de stolar man tänkt stoppa i godkända, även så med ratten. Hur kinkiga är tex Volvo, eller ska man bara stoppa i orginalstolar och ratt inför besiktning?
fins om man smäller och de märker att orginalstolar och ratt är veck. hur blir det med försäkringar mm....
någon som har tips eller råd på hur man ska gå till väga?
tack på förhand//errkan
Erik Andersson-eskilstuna
Sponsor Sökes Till ljudbygge mm..=)
Sponsor Sökes Till ljudbygge mm..=)
Det är nog ganska omöjligt att få det godkänt på en ”helbilsgodkänd” modell, du får hålla dig till bilar innan 98. Dessutom är hela säkerheten i bilen uppbyggd runt airbagsen, det är ju en sak om du kör med bur och kör på bana, men i stan vill jag nog ha mina Airbags kvar.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----