En film till samlingen

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Slog på teven igår och då pågick där en fransk film från 1969 - Sirenen från Mississippi. Missade ungefär halva filmen men hann ändå se både flertalet vita R16, vita och svarta 4L:er och en vit R8 filmade i trafikvimlet. Så var det en närbild av en blå R8 (ingen Gordini dock) som stod parkerad på en gata i Lyon [:D]

Filminfo:
http://us.imdb.com/title/tt0064990/
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Det skulle ju vara för bilarna då.. annars skulle jag aldrig se en sån film frivilligt :D
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vargen</i>
<br />Det skulle ju vara för bilarna då.. annars skulle jag aldrig se en sån film frivilligt :D
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Haha, ingen vidare handling i den filmen[:D][;)]

Men det är ju inte varje dag det går en fransk film från den tiden, så du måste man ju passa på att flukta lite...om det skulle dyka upp några skönheter (Renaulter alltså [:D])
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Har ni sett den reklamen för Stryktipset - "13 rätt ger respekt" där en R5 av senare modell är med och kör på en Porsche 944? [:D]
Per Håkansson
Posts: 45
Joined: 06 Feb 2004, 18:35

Post by Per Håkansson »

Det är ingen 944 utan den total feta 928'an som typ är en av mina fuktiga drömmar en svart med svart skinn grymt.
tompa
Posts: 225
Joined: 24 Mar 2003, 19:16
Location: Hammeröa (Karlstad)

Post by tompa »

(Helt off) Det är en här på hammarö som har en 928 som vinter bil [:D]
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Per Håkansson</i>
<br />Det är ingen 944 utan den total feta 928'an som typ är en av mina fuktiga drömmar en svart med svart skinn grymt.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Oki...sorry...jag såg inte skillnad på dessa...de är lite lika om man inte är expert [;)][:D]
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Appropå reklamer, Risifrutti-reklamen, är det en femma? har aldrig kikat så där noggrant (hatar reklam) men det fanns ju iaf likheter..
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Visst är det en femma! Av den tidigare modellen. Ser riktigt blank & fin ut det man ser av den under all snö iaf...
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

ska kika lite extra noga när jag ser reklamen nästa gång ;p
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Hyrde den dansk-svenska thrillern Midsommer tidigare i veckan. Där kör de semestrande ungdomarna en Renault Laguna kombi PH1. Filminfo:

http://www.illusionfilm.se/varafilmer/i ... lm_02.html

http://us.imdb.com/title/tt0339385/
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Rycker liv i en gammal tråd :D

Var på bio och så Lord of Wars i den så var det med en 4 L skåp (d.v.s forgonette)

Har även sett tolken med kidman och där med på en bild som hon tittade på var en till 4L

Verkar vara en poppis filmbil :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Teemu
Posts: 508
Joined: 10 Dec 2005, 00:21
Location: Hallsberg

Post by Teemu »

såg Children of men igår och det ser ut som en Avantime i den. Fast Avantime är väl 2 dörrars? Denna var 4 dörrars, men med annars samma utseende.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Kul att denna tråd kommer upp igen :D

Har ett par filmer att bidra med. Såg filmen Munich om terroristdramat under München-OS 1972. Där körde de en R16. Man kunde även se minst en R10 i bakgrunden.

Häromkvällen såg jag Kommissarie Clouseau på TV4 Film, en film där Peter Sellers INTE spelar Clouseau. Där körde de en kopparmetallic Floride 8)
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Ronin köpte jag för nån vecka sedan...Safrane å lite annat smått å gott.
Ikväll är det nåt franskt på TV2 kl 22:30, så där kanske Renault-freaken får stora ögon om det förekommer några rombprydda fordon.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Post Reply