koppling

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
stefanus

koppling

Post by stefanus »

tänkte jag skulle justera kopplingen på min laguna. den tar väldigt långt ner och då den stått ute i kylan frikopplar den jätte dåligt , kikade lite under huven men gav snart upp, nån som kan säga mej hur jag ska göra ? tror ni att det är värt besväret? vet att den som hade bilen från ny hade väldiga problem med kopplingen , dom fick byta flera stycken . kanske dax igen? undrar vad det kalaset kan kosta ?
/Stefan
Laguna 1,9 dci 2002
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

sitter nog automatisk justering vid pedalen...har för mig att svänghjulet som är av dubbelmassa typ har vållat en del problem för vissa,dock inga här vad jag läst var nog ett engelsk forum jag läste i..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
chh

Post by chh »

Har du kollat bromsoljan? Kopplingen är hydralisk kan var luft eller att slavcylindern är dålig.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
stefanus

Post by stefanus »

Det var huvud cylindern som var paj .. eller rättare sagt en fjäder som sitter innuti .. nu känns den bra .. kanske det som har spökat länge har ju trott att jag haft fel på synkroniseringen , men det har jag inte hunnit kolla hur det är med den saken ..
Laguna 1,9 dci 2002
Post Reply