Byte motor?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
ZZ_Johan

Byte motor?

Post by ZZ_Johan »

Jag har en Renault Megan cab -98 med en 1.6e motor.
Den har gått 17 000 mil och jag tycker det är lite mycke. Är det någon som vet om motorn från nån nyare model passar?

Är det någon som vill sälja en motor?
Johan Nilsson
www.zzstreetstyle.se
R12-Kent

Post by R12-Kent »

Varför byta motor ? Du kan renovera din gamla. Personligen så tycker jag att du kontaktar Dennis på Dennis bilservice. Han är kunnig på Renault och han kan nog ge dej en diagnos på din nuvarande motor och utifrån den så får du se om ett motorbyte fortfarande är aktuellt.
Kent Strandberg i Kristinehamn.
Jolle_Pborn

Post by Jolle_Pborn »

Varför byta om det inte är något fel på den? Bara för att den gått 17000 mil betyder inte att den kommer att gå sönder.
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
ZZ_Johan

Post by ZZ_Johan »

Jag tycker den är lite trött och jag skulle vilja att den var lite piggare.. så därför är jag inne på att byta motor. Sen krånglar den när jag startar den.
Johan Nilsson
www.zzstreetstyle.se
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

ZZ_Johan wrote:Jag tycker den är lite trött och jag skulle vilja att den var lite piggare.. så därför är jag inne på att byta motor. Sen krånglar den när jag startar den.
det är ju en 1,6a dom är trötta, i 2,0an är det 60hk mer från fabrik,för att byta motor är det ofta mycket jobb om du skall ha en annan större motor,tex det är annan vxllåda i den större, kablage,styrbox mm ,enklast billigast är att köpa en med större motor från början..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply