Nordisk renaultträff i sverige -07
Moderator: Forumpolisen
Så här ligger det till.
Stockholmsgänget är inte intresserade av att annorna denna träff nästa år. Detta beror på:
*Att de som skall annorna inte har tid.
*Samt även att volvo/renault inte vill skjuta till med pengar (efterssom de inte kommer att fortsätta sälja renault).
De alternativ som finns nu är följande:
*Någonannan i sverige annordnar träffen (Någon som känner sig manad )
*Norge och Sverige byter år (Norge nästa år och vi året efter). Vi har försökt att få tag på Norge kontakten.
*Träffen ställs in
Hur skall vi göra ?
Stockholmsgänget är inte intresserade av att annorna denna träff nästa år. Detta beror på:
*Samt även att volvo/renault inte vill skjuta till med pengar (efterssom de inte kommer att fortsätta sälja renault).
*Norge och Sverige byter år (Norge nästa år och vi året efter). Vi har försökt att få tag på Norge kontakten.
*Träffen ställs in
Hur skall vi göra ?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Jag tror att Norge är i samma situvation som oss, när det gäller Volvo.mange wrote:Så här ligger det till.
*Träffen ställs in
Hur skall vi göra ?
Skulle vara pinsamt om att lämna walkover till Norge.
Att ställa in träffen är minst lika pinsamt.
Jag kan tänka mig att vara med att arrangera en nordisk träff. Men jag tänker inte göra det ensam. Någon som vill hjälpa till?
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
jag håller med Johan
Det är ju en bit mellan Säffle å Skänninge.
vem ska sponsra
Och var ska man vara så det passar alla
skulle väl kunna tänka mig att ställa upp oxå men spridda skurar duggar ju inte så tättJag tror att Norge är i samma situvation som oss, när det gäller Volvo.
Skulle vara pinsamt om att lämna walkover till Norge.
Att ställa in träffen är minst lika pinsamt.
Det är ju en bit mellan Säffle å Skänninge.
vem ska sponsra
Och var ska man vara så det passar alla
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
*medlem nr 1625*
Här finns en till som mkt väl kan tänka sig att dra några strån till stacken.
Har dock ingen erfarenhet som träff-fixare Men mkt kan man sköta via nätet, telefon etc. Kanske det finns några träff-konsulter i klubben som kan ställa upp som coacher?
Ingen projektledare i klubben som kan styra
Har dock ingen erfarenhet som träff-fixare Men mkt kan man sköta via nätet, telefon etc. Kanske det finns några träff-konsulter i klubben som kan ställa upp som coacher?
Ingen projektledare i klubben som kan styra
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
4 pers redan, å mitt i hjulruschen Fantastiskt. Missionera mera, samla hästkrafter! Nordiska kanske inte behöver vara mission impossible.fuzzion wrote:jag kan också ställa upp.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Från början var det tänkt att de svenska klubbarna skulle hjälpas åt att fixa en nordiskträff. Som det nu verkar är det bara en klubb som har lämnat walkover(styrelsen i Club Renault Sverige).
Men det verkar som det finns eldskälar i Club Renault Sverige som vill ha en nordiskträff i Sverige till sommaren. Vi kanske ska höra med de andra klubbarna om de vill vara med att ordna en nordiskträff?
Men det verkar som det finns eldskälar i Club Renault Sverige som vill ha en nordiskträff i Sverige till sommaren. Vi kanske ska höra med de andra klubbarna om de vill vara med att ordna en nordiskträff?
Johan Larsson, Säffle
Det kanske är så krasst att om vi medlemmar i CRS vill ha en Nordisk träff så får vi inte förlita oss på att enda utvägen att finansiera träffen är att tigga pengar av Volvo/Renault. Vi kanske får jobba ihop en hel del själva om inte klubbkassan är full av $$$ som kan användas till nordiska.Tony wrote:Renault måste ju kunna sponsra en renaultträff behöver inrte vara volvo till det...
Hur gör andra klubbar/föreningar?
Lotterier, bingolotter, loppmarknader? Ni som är aktiva inom andra föreningar, hur får ni ihop pengar till er verksamhet???
Vad jag har förstått är det en ganska stor grej att fixa en sån här träff, så dom som har gjort det tidigare måste väl kunna coacha?
Har läst igenom inlägget från början, sida 1.
Det finns ju en del uppslag som kan kollas lite närmare.
Men det som slår mig lite är: Hur många är det egentligen som är ute på forumet och läser inläggen som görs här? Hur många medlemmar är inne på klubbens hemsida? Det kan ju finnas många därute, med goda idéer och som är villiga att hjälpa till - MEN DOM VET INTE OM läget. VI medlemmar är ju ganska spridda geografiskt sett. Det bör ju inte vara nåt hinder för att fixa en träff - telefon, internet etc. Det går relativt snabbt bara man vet vad man skall göra. Dela på uppdragen, och hjälpas åt.
En myra bygger ingen stack, men flera kan göra det - om inte alla sticker
En idé - skriv nåt i Renommé! Det når ALLA medlemmar! Å gör det omgående! Nr 4 är ju på G!
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
de ska nog inte vara omöjligt att få ihop ett gäng. vet inte hur de är med de andra klubbarna men 4CV klubben var det iaf ingen som var intresserad.
Får vi bara någon/några som vill leda och hålla ihop resurserna så ska nog detta ordna sig.
Får vi bara någon/några som vill leda och hålla ihop resurserna så ska nog detta ordna sig.
Först å främst - Vad finns det för resurser att hålla ihop Ni som är vana att fixa nordiska - lista upp vad ev. arrangörssugna förväntas göra.mange wrote:de ska nog inte vara omöjligt att få ihop ett gäng. vet inte hur de är med de andra klubbarna men 4CV klubben var det iaf ingen som var intresserad.
1. NÄR - vilket datum - skall nordiska hållas?
Det är ju av största vikt att veta, om man skall boka in nåt, eller kolla om det finns platser att tillgå på ev. camping etc.
2. När å hur sköts inbjudningar? Hur mycket folt brukar dyka upp?
Har styrelsen redan lämnat över till Norge, eller hänger allt i luften?
Tja, jag tjötar vidare på er att skriva i Renommé så att alla medlemmar får info och kan ställa upp å hjälpa till för att det skall bli en träff.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
med resurser menade jag i första hand folket som skall fixa träffen någon måste ha yttersta ansvaret och pusha på när det krävs.
Datumet är öppet, brukar vara mitt på sommaren nångång (tillgänglighet styr detta)
Alla nordiska klubbar bjuds in samt även några europeiska.
Inget är överlämmnat till någon, men beslut om vad som skall göras måste ske snart.
Jag har aldrig varit med och annornat en sådan träff men jag har deltagit i träffen så jag listar vad som gjorts på tidigare träffar.
Rätta mig om jag kommer ihåg fel.
Boende alternativ allt från tält till iaf vandrarhem. (förra gången var det någon som vägrade bo på vandrarhem han skulle bo på hotell )
Fredag: Vissa kommer på fredagen de behöver husrum kvällsmat (iaf någonstans det går att köpa kvällsmat)
Lördag: Då kommer stora massan, de flesta runt 12. det behövs då:
*Lunch, middag. pub på kvällen/natten samt boende
*Lekar, tipspromenad
*något övrigt att göra (alla tycker inte att biltittandet är skitkul så något substitut krävs nog )
Söndag: Frukost, mingel och sedvärdhet och åka hem
tror det var allt.......... komihåg att listan ovan inte är någon spikad lista... det finns säkerligen andra saker att göra.
Jag var i mantorp, där fanns det ett coolt gammalt motell (det kanske är en bra träffplats )
Datumet är öppet, brukar vara mitt på sommaren nångång (tillgänglighet styr detta)
Alla nordiska klubbar bjuds in samt även några europeiska.
Inget är överlämmnat till någon, men beslut om vad som skall göras måste ske snart.
Jag har aldrig varit med och annornat en sådan träff men jag har deltagit i träffen så jag listar vad som gjorts på tidigare träffar.
Rätta mig om jag kommer ihåg fel.
Boende alternativ allt från tält till iaf vandrarhem. (förra gången var det någon som vägrade bo på vandrarhem han skulle bo på hotell )
Fredag: Vissa kommer på fredagen de behöver husrum kvällsmat (iaf någonstans det går att köpa kvällsmat)
Lördag: Då kommer stora massan, de flesta runt 12. det behövs då:
*Lunch, middag. pub på kvällen/natten samt boende
*Lekar, tipspromenad
*något övrigt att göra (alla tycker inte att biltittandet är skitkul så något substitut krävs nog )
Söndag: Frukost, mingel och sedvärdhet och åka hem
tror det var allt.......... komihåg att listan ovan inte är någon spikad lista... det finns säkerligen andra saker att göra.
Jag var i mantorp, där fanns det ett coolt gammalt motell (det kanske är en bra träffplats )
jag som bor i faggorna till Mantorp kan ju tycka att "Det"verkar lite kul.Kan man hyra banan där så vore det ju kanon.sen kan man ju åka både till Vadstena(leksaksmuseet,slottet bla) och Motala(motormuseet) på en liten tur.Finns mycket kul häromkring att se.
Men som sagt...krävs ju lite för att anordna en träff och man måste ju veta lite praktiska saker med bokningar,tillstånd ,tillgänglighet mm...
Men som sagt...krävs ju lite för att anordna en träff och man måste ju veta lite praktiska saker med bokningar,tillstånd ,tillgänglighet mm...
Viktoria Lindquist-Skänninge- åker Renault Dauphine 1959
*medlem nr 1625*
*medlem nr 1625*