Fönsterhiss!
Moderator: Forumpolisen
Fönsterhiss!
Fönsterhissen på min clio har slutat fungera. Inget fel på själva elmotorn, inte heller något strul med vajrarna.
Däremot detaljen som vajrarna är fäst i, detaljen som fungerar som länk mellan rutan och vajrarna, har spruckit och kan inte användas.
Var helt hundra på att det skulle gå att beställa den via en märkesverkstad.
-Tyvärr, en komplett mekanism måste köpas.
Ny motor och rubbet för runt 4000 spänn. Letar också på olika skrotar/bildemonteringar men verkar vara svårt att hitta fönsterhissar till en 3-dörrars, en 5-dörrars passar inte.
Någon som har något bra förslag eller kanske kan upplysa mig om vad detaljen egentligen heter så vore jag tacksam.
/Micke
Däremot detaljen som vajrarna är fäst i, detaljen som fungerar som länk mellan rutan och vajrarna, har spruckit och kan inte användas.
Var helt hundra på att det skulle gå att beställa den via en märkesverkstad.
-Tyvärr, en komplett mekanism måste köpas.
Ny motor och rubbet för runt 4000 spänn. Letar också på olika skrotar/bildemonteringar men verkar vara svårt att hitta fönsterhissar till en 3-dörrars, en 5-dörrars passar inte.
Någon som har något bra förslag eller kanske kan upplysa mig om vad detaljen egentligen heter så vore jag tacksam.
/Micke
på laguna är det vajern som går,så det är lite olika,men det verkar vara ett typisk fel på "nya"bilar på min R17 från 73 fick jag lag knappen det var glapp i den sedan funkade hissen,så man kan ju undra hur bra nya bilar är byggda..jr wrote:Japp, Autofrance kan fixa fram en ny fönsterhiss betydligt billigare än någon annan märkesverkstad jag varit i kontakt med.
Man tackar för tipset.
Tycker fortfarande att det är märkligt att man inte kan köpa smådetaljer i fönsterhissen, det verkar nästan alltid vara dom som går sönder.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen