frågor om turbobygge

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
pettsson

frågor om turbobygge

Post by pettsson »

hej som dem flesta kanske vet så vill jag sätta på en snurra på min gte,men vet inte hur jag skall göra då de finns några alt. De första är att hinka ner en 4xx motor men de känns inte så roligt för turbon som sitter org är lite tråkig ochjag vet inte ifall de finns någon uppgradering tiil dem. Så de andra alt är att bygga ett eget grenrör men då måste jag kompsänka och som tony skrev i en annan tråd så skulle mapsensorn inte hänga med.
Så mina funderingar är: hur skall jag göra med bränsle systemet? skall jag hänga över 4xx Systemet? eller går de att göra på något annat sätt?
Kompsänkningen är inget större problem, de skall förmodlingen gå att ta 4xx kolvar!
Tack på föhand :D
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

enklast 4** motor med eget grenrör på...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

för insprutning

http://www.ms-nordic.tk/

läs, lär och lek :)
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

tycker fortfarande det är enklare att köpa något som funkar..och överlåta mappning till dom som kan,man behöver bygga en rullande landsväg åxå om man skall ställa in ordentligt ..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

Du kan lika gärna köra på gatan och låta kompisen sitta brevid o mappa medans du gasar och håller på bromsen för att få motorlast ;)

jag rekommenderar bredbandslambda om du gör det själv, som sagt :)

ps. köp extra bromsbelägg ;) ds.

God Jul
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Post Reply