Spider
Moderator: Forumpolisen
Spider
En kompis tipsade om en spider... Nå'n här på forumet?
http://www.blocket.se/vi/10151286.htm?ca=11_s
Smyger in den här på babbel och hoppas på att moderatorerna inte ser nå't eftersom man av någon anledning inte får annonsera...
http://www.blocket.se/vi/10151286.htm?ca=11_s
Smyger in den här på babbel och hoppas på att moderatorerna inte ser nå't eftersom man av någon anledning inte får annonsera...

Den spidern var med på Tjolöholm Classic motor 2005, stod bland en massa andra Renaulter på vår plätt. Den var åxxå då till salu, men jag gissar att den som annonserar ut den nu köpt den av dom som var hågade att sälja den då. Tror dom ville ha 249 tusen för den då, så...
Att tipsa om annonser är väl inte förbjudet - eller är det?
Att tipsa om annonser är väl inte förbjudet - eller är det?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Vet inte riktigt...kmfdm wrote:Att tipsa om annonser är väl inte förbjudet - eller är det?
Så det kanske är tillåtet trots allt.Den som totade ihop forumreglerna wrote:Köp- och säljannonser får ej postas i forumet. Alla annonser hänvisas till vår "köp & sälj" på vår hemsida: http://www.clubrenaultsverige.com/annonser.asp

Hursomhelst en fin bil. Man skulle haft ett par hundringar över...

Hmmm, jaha ja. Kan ju skvallra om att det finns en Clio V6 plus en Spider till salu på ett bilföretag i Lund. Silverfärgade båda två. V6:an är syskon till dom V6: orna som bor i Alingsås. Bara gått 800 mil. Spidern var snygg...men det är ju V6:an åxxå. Nyfikna får leta själv
V6:an har åxxå varit ute på blocket...
Allt som är roligt kostar pengar, men vi garage-lösa kan glömma att ens drömma om såna bilar

Allt som är roligt kostar pengar, men vi garage-lösa kan glömma att ens drömma om såna bilar

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Fasiken att du inte sa det innan helgen, så hade jag kunnat köpa dem när jag var i lund i helgenkmfdm wrote:Hmmm, jaha ja. Kan ju skvallra om att det finns en Clio V6 plus en Spider till salu på ett bilföretag i Lund. Silverfärgade båda två. V6:an är syskon till dom V6: orna som bor i Alingsås. Bara gått 800 mil. Spidern var snygg...men det är ju V6:an åxxå. Nyfikna får leta självV6:an har åxxå varit ute på blocket...

Ann-Kathrine Berner - Göteborg
Sorry. Hade jag vetat att du var sugen på att byta tillbaka till Renault hade jag givetvis sagt något här på forumet.A-K wrote:Fasiken att du inte sa det innan helgen, så hade jag kunnat köpa dem när jag var i lund i helgenkmfdm wrote:Hmmm, jaha ja. Kan ju skvallra om att det finns en Clio V6 plus en Spider till salu på ett bilföretag i Lund. Silverfärgade båda två. V6:an är syskon till dom V6: orna som bor i Alingsås. Bara gått 800 mil. Spidern var snygg...men det är ju V6:an åxxå. Nyfikna får leta självV6:an har åxxå varit ute på blocket...
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Förresten, när vi ändå är inne på Spider...sökte på www.mobile.de och fick upp några ex som är till salu. Bla en som har lite mera hk än det som är vanligt (150 hk), å så är den utan vindruta. Gjordes det spider med olika antal hk? Var den utan vindruta grymmare? Klart, man kan ju trimma å så, men är ändå nyfiken om nån vet lite mera.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Själv blev jag mer nyfiken över att bilen blivit omlackad redan efter ca 4000 mil. Om det är ett samlarobjekt vill man knappast ha den omlackad.
___
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nja, vet inte riktigt. E svårt att slå bensinförbrukningen som min nya har. 0,535 l/mil i snittfart 110 km/h mellan lund o Gbg. Och då har jag vinterdäcken på...kmfdm wrote:Sorry. Hade jag vetat att du var sugen på att byta tillbaka till Renault hade jag givetvis sagt något här på forumet.A-K wrote:Fasiken att du inte sa det innan helgen, så hade jag kunnat köpa dem när jag var i lund i helgenkmfdm wrote:Hmmm, jaha ja. Kan ju skvallra om att det finns en Clio V6 plus en Spider till salu på ett bilföretag i Lund. Silverfärgade båda två. V6:an är syskon till dom V6: orna som bor i Alingsås. Bara gått 800 mil. Spidern var snygg...men det är ju V6:an åxxå. Nyfikna får leta självV6:an har åxxå varit ute på blocket...
Lägsta jag var nere i med min clio var 0,545 l/mil när jag körde Gbg-Skövde med sommardäck.
Ann-Kathrine Berner - Göteborg
Beror väl lite på hur rädd man är om sin bil åxxå. En del tål inte stenskott på skärmar å huvStymie wrote:Själv blev jag mer nyfiken över att bilen blivit omlackad redan efter ca 4000 mil. Om det är ett samlarobjekt vill man knappast ha den omlackad.

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
beror ju på min 1500kilos kombi har jag kört på 0,44 motorväg,med 3pers i,med vinterdäck,den drar nämligen mindre med dom på....fast det är ju dieselA-K wrote:Nja, vet inte riktigt. E svårt att slå bensinförbrukningen som min nya har. 0,535 l/mil i snittfart 110 km/h mellan lund o Gbg. Och då har jag vinterdäcken på...kmfdm wrote:Sorry. Hade jag vetat att du var sugen på att byta tillbaka till Renault hade jag givetvis sagt något här på forumet.A-K wrote: Fasiken att du inte sa det innan helgen, så hade jag kunnat köpa dem när jag var i lund i helgen
Lägsta jag var nere i med min clio var 0,545 l/mil när jag körde Gbg-Skövde med sommardäck.

Last edited by Tony on 05 Dec 2006, 22:13, edited 1 time in total.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Det fanns en tävlingsversion (Trophy) av Spider.kmfdm wrote:Förresten, när vi ändå är inne på Spider...sökte på www.mobile.de och fick upp några ex som är till salu. Bla en som har lite mera hk än det som är vanligt (150 hk), å så är den utan vindruta. Gjordes det spider med olika antal hk? Var den utan vindruta grymmare? Klart, man kan ju trimma å så, men är ändå nyfiken om nån vet lite mera.
Det körde någon egen serie med dem.
Minns inte riktigt hur många häst det fanns i den.
Men det finns Spider med lite olika motortrim, är ju samma motor som i Mégane Coupé 2.0 16v (F7R-710)
http://www.automobile-sportive.com/guid ... spider.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Spider :
"From the outset the Spider was intended to be the basis for a new one-car racing series. Renault had been running these championships since the early 80s with the 5 Turbo, 21 Turbo, and Clio models. A special Spider Trophy edition was designed and built for the purpose, with the engine tuned to produce 180 bhp. The Spider championships ran for several years as support series to larger championships such as the British Touring Car Championship (in which it is remembered for having produced one of that series' top drivers of recent years, Jason Plato, who won 11 out of 14 races in the inaugural year of the UK Spider Cup). In 1999 Andy Priaulx beat Plato's record of eight successive race wins in the Spiders by taking a clean sweep of 13 wins in all 13 races. He also qualified for each one on pole position and took fastest laps in all but two of the events"
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17