Någon sa mig att nya Espace (2003-) med 2.0 turbo bensin har lånat motor från Volvo ? Kan detta stämma? Vad jag förstår sitter samma motor även i Laguna. Men är det en volvokonstruktion? Någon som vet?? Och i så fall, i vilka volvosar sitter denna?
Någon sa mig att nya Espace (2003-) med 2.0 turbo bensin har lånat motor från Volvo ? Kan detta stämma? Vad jag förstår sitter samma motor även i Laguna. Men är det en volvokonstruktion? Någon som vet?? Och i så fall, i vilka volvosar sitter denna?
Mikael
Ingen volvo motor är en renault motor. Nog nån som fatta det fel...
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Laguna 1 fanns med Volvomotor. 2 liter, 16 ventiler och 140 hk. Tydligen ganska törstig. Samma motor skall ha funnits i Volvo s40 och v40. Hur det ligger till med Espace vet inte jag.
Volvo och Renault hade väl ganska mycket samarbete ett tag, flera Volvobilar hade ju Renaultmotor.
Falk wrote:Visst fanns väl Safrane med Volvo850-femman?
japp fas II
En modifierad 850GLT motor 168hk kopplad till Aisin automaten som också satt i 850'n (funkar faktiskt riktigt problemfritt) eller manuell 5vxl Jag tror att även den var en volvolåda??.Men motorn är tråkig o törstig.
Gamla 3,0 V6'an på ynka 2 hk mer ger myckt bättre drag och komfort.Dessutom drar den ca:1,5dl mindre /mil vid stabil fart 110-120.
Jag har två kunder som servar Sina 5cyl Safraner här.
Besök gärna min hemsida! http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem