Byta låda på clio 16v -92??
Moderator: Forumpolisen
jaha så det är så den perfekta vinterbilen ser ut...? knappast användbart på allmän väg...Spiff wrote:Det beror väl på hur skoj man vill ha i vinter... Om man bara ska ta sig fram säkert visst så är ju framhujsldrift en bra bil ska man vara helt på den säkra sidan så är det ju fyrhjulsdrift som hjälper, och ska man ha skoj så är det ju bakhjusldrift som gäller, varför köper ni vinter bilar?? Jag köper i alla fall för då har man en bil man inte behöver vara så rädd om s det gör inget om man klipper en stolpe eller 2 på vintern..Tony wrote:ja tusen gånger bättre än en bakhjulsdriven är det iallafall...man behöver inte köra omvägar med bakänden...Spiff wrote:
sen är väl en framhulsdriven bil ingen perfekt vinterbil heller??
Så köp en bakhjulsdriven på och svetsa diffen och ut och ha lite skoj..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
byta låda på 3 dagar va fan, söp ni 2 av dagarna eller?
så jävla svårt e det inte, tror jag kan plocka ner hela bilen på en dag o sen sätta ihop den på 2 dagar typ=)
jaja i vilket fall som kommer lådan nog köpas o bytas som det ser ut nu, inget intresse på bilen som den är,
men blir förhoppningsvis det sen efter vintern
så jävla svårt e det inte, tror jag kan plocka ner hela bilen på en dag o sen sätta ihop den på 2 dagar typ=)
jaja i vilket fall som kommer lådan nog köpas o bytas som det ser ut nu, inget intresse på bilen som den är,
- Clio_fidde
Fast efter som det är vinter behöver man ju inte svetsa diffe, så klart det är använmdbart på allmänväg, det är deremot svårare att ta sig fram utan för allmän väg där ingen skottat.. Körde hyffsat påställd 945 turbo 2 vintra har nog aldrig haft roligare..Tony wrote:jaha så det är så den perfekta vinterbilen ser ut...? knappast användbart på allmän väg...Spiff wrote:Det beror väl på hur skoj man vill ha i vinter... Om man bara ska ta sig fram säkert visst så är ju framhujsldrift en bra bil ska man vara helt på den säkra sidan så är det ju fyrhjulsdrift som hjälper, och ska man ha skoj så är det ju bakhjusldrift som gäller, varför köper ni vinter bilar?? Jag köper i alla fall för då har man en bil man inte behöver vara så rädd om s det gör inget om man klipper en stolpe eller 2 på vintern..Tony wrote: ja tusen gånger bättre än en bakhjulsdriven är det iallafall...man behöver inte köra omvägar med bakänden...
Så köp en bakhjulsdriven på och svetsa diffen och ut och ha lite skoj..
Men visst ska man ta sig fram på bästa sätt så är det ju inte omptimalt.
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
beror ju på hur krångligt man gör det med efter som det inte fanns nått ytrymme att ta lådan neråt så fick det bli uppåt.... blir lite krångligare då..mg wrote:byta låda på 3 dagar va fan, söp ni 2 av dagarna eller?
oki ja uppåt e en helt annan sak, gick det inte o ta den neråt om man lossa motorn då? iofs kan lika bra ta ur motorn då nästan=)
i vilket fall som så e ny låda inhandlad får den på måndag.
jag köpte en annan låda som jag hitta på skroten har suttit på en asfin bil som gått 5800mil
fick lådan för 2500kr.
tänkte köpa den andra lådan för 2k men den bilen hade rullat 16000mil, kändes schysstare o ha en låda som endast gått 6000mil ca.
i vilket fall som så e ny låda inhandlad får den på måndag.
jag köpte en annan låda som jag hitta på skroten har suttit på en asfin bil som gått 5800mil
fick lådan för 2500kr.
tänkte köpa den andra lådan för 2k men den bilen hade rullat 16000mil, kändes schysstare o ha en låda som endast gått 6000mil ca.
- Jolle_Pborn
Äntligen nån som håller med mig... Sladda är ju det roligaste man kan göra med byxorna på..Jolle_Pborn wrote:Klart det ska va bakhjulsdrift eller 4wd när det ska vinteråkas! Tänk en opel ascona b med lite små trimmad motor och sen spikdäck...Roligare än så blir det inte
- Clio_fidde
Givetvis håller jag oxå med om detta. Det är även grymt kul att sladda omkring på torrassfalt. Lånade brors Omega 3000 24v en dag i sommras och åkte runt med ställ överallt. Det va en rolig bil tills han smällde den i ett räcke för ett tag sen..Spiff wrote:Äntligen nån som håller med mig... Sladda är ju det roligaste man kan göra med byxorna på..Jolle_Pborn wrote:Klart det ska va bakhjulsdrift eller 4wd när det ska vinteråkas! Tänk en opel ascona b med lite små trimmad motor och sen spikdäck...Roligare än så blir det inte
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Små pojkar som inte kört av sig,brukar köra sönder bilar.. speciellt om dom tycker bakhjulsdrivna bilar är ett måste på vintern......
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
såg vad du skrev så du har redan kommenterat..Spiff wrote:Tony wrote:Små pojkar som inte kört av sig,brukar köra sönder bilar.. speciellt om dom tycker bakhjulsdrivna bilar är ett måste på vintern......
vet väl jag med men jag kan väl ta bort det ändå?? efter som jag kom på att jag jag hade inte ens behövt säga det över huvdet taget...Tony wrote:såg vad du skrev så du har redan kommenterat..Spiff wrote:Tony wrote:Små pojkar som inte kört av sig,brukar köra sönder bilar.. speciellt om dom tycker bakhjulsdrivna bilar är ett måste på vintern......
Sen har jag aldrig sagt att en bakhjulsdriven bil är ett måste på vintern.. för i så fall skulle jag väl inte köra V70 året runt?? och dessumtom med automat låda.
Jag sa bara att det är skoj...
Sen vet väl alla att yngre är över representerade i trafikolyckor osv.. Och helst killar vad är det mellan 18 och 25 eller nått men vadå alla måset väl få leka av sig eller??
jo men inte på allmän väg...Spiff wrote:vet väl jag med men jag kan väl ta bort det ändå?? efter som jag kom på att jag jag hade inte ens behövt säga det över huvdet taget...Tony wrote:såg vad du skrev så du har redan kommenterat..Spiff wrote:
Sen har jag aldrig sagt att en bakhjulsdriven bil är ett måste på vintern.. för i så fall skulle jag väl inte köra V70 året runt?? och dessumtom med automat låda.
Jag sa bara att det är skoj...
Sen vet väl alla att yngre är över representerade i trafikolyckor osv.. Och helst killar vad är det mellan 18 och 25 eller nått men vadå alla måset väl få leka av sig eller??