katt-ersättare

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
new_03
Posts: 114
Joined: 02 May 2005, 19:19

katt-ersättare

Post by new_03 »

Hej
Håller på att bygga om mitt avgas sys på megane coupen, köpte bakre del av supersprint (rekomenderas), men deras katt ersättare va borta från deras sortiment. Nån som har bra förslag på var man kan köpa en ersättare. eller tipps på att bygga? /tack
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

en hund kanske :lol:











hoo hoo he he va kul... eller kanske inte :roll:

Men en rörbit att sätta istället för katten går väl att köpa på typ mekonomen
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Barbapappa
Posts: 90
Joined: 27 Dec 2003, 13:11
Location: Göteborg/Sjövik
Contact:

Post by Barbapappa »

Varför köra utan kat? :?
Tro nu inte att jag är miljöpartist eller nåt alltså för det är jag verkligen inte, men blir det ens märkbar effektskillnad om man plocka bort katten tror du? Sportkattarna är ju inte så himla dyra längre annars och då kan du ju både köra bilen genom besiktningen och flygande kontroller längs vägarna utan att behöva åka hem och montera på en katalysator på bilen igen? Vet till och med folk som har åkt på böter för att köra utan kat på bilen tro det eller ej (dyrasådana dessutom med tanke på 'brottet').

Gud va gnällig jag verkar. :roll:
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tror att det finns sportkat hos Ferrita, kolla.

När det gäller hund, så greyhound är nog säkraste kortet att satsa på Mange :lol:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
new_03
Posts: 114
Joined: 02 May 2005, 19:19

Post by new_03 »

ä det är det smidigaste bara.. eller kanske jag byter för det luktar godare utan :D men tänkte sätta dit en rör bit bara, men måste ju ha en smidig adapterplatta.

vid flygande kontroll så ser ju en katt ersättare ofta ut som en kriktig katalysator. Och besiktingen gjorde jag i förgår.. så det är ju ett tag till nästa..
Post Reply