Tvätta bilen på nätterna.
Moderator: Forumpolisen
Oj, den sträckan kommer jag inte ens upp i om vi har 4-dagars vecka på jobbet...12 mil/veckaTony wrote:sånt orkar man ju inte med om man "använder" bilen 14mil varje dag till och från jobbet,då kan man inte hålla på så...kmfdm wrote:Näh, lika bra att köra handtvätt. Då ser bilen verkligen ren å fin ut...precis som den gör idag - det var ett efterlängtat bad. Notan slutade på ca 250 kr. OK/Q8 gör bra affärer på mig för inte kör man ut när bilen är blöt. Jag skinnar bilen, OK skinnar mig
Men du hinner ju köra bilen torr om du tvättar den på vägen hem
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
ja lr välsaltad kan den åxå bli...kmfdm wrote:Oj, den sträckan kommer jag inte ens upp i om vi har 4-dagars vecka på jobbet...12 mil/veckaTony wrote:sånt orkar man ju inte med om man "använder" bilen 14mil varje dag till och från jobbet,då kan man inte hålla på så...kmfdm wrote:Näh, lika bra att köra handtvätt. Då ser bilen verkligen ren å fin ut...precis som den gör idag - det var ett efterlängtat bad. Notan slutade på ca 250 kr. OK/Q8 gör bra affärer på mig för inte kör man ut när bilen är blöt. Jag skinnar bilen, OK skinnar mig
Men du hinner ju köra bilen torr om du tvättar den på vägen hem
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
- Barbapappa
Finns det nån Kärcher-tvätt i stan??? Å i så fall var????Barbapappa wrote:Cleanpark brukar jag gynna vintertid när jag inte vill släpa ut tvätten. Brukar oftast funka bra, men det var mycket billigare förr när man kände folk som jobbade på Kärcher som servar tvättarna.
Clean Park är ju piss jämfört med Kärcher. Inget tryck i slangarna, å poletterna räcker ju inte långt.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Barbapappa
Nja, nån speciellt Kärchertvätt finns det väl inte men, alla CleanParks stationer har Kärchers högtryckstvättar och kemikalier. Tipset är ju att åka dit kvällstid när det inte står 10 man och väntar så kan man stå och söla hur mycket man vill och vara noga, det blir lätt lite hetsk stämning annars i kön...kmfdm wrote:Finns det nån Kärcher-tvätt i stan??? Å i så fall var????Barbapappa wrote:Cleanpark brukar jag gynna vintertid när jag inte vill släpa ut tvätten. Brukar oftast funka bra, men det var mycket billigare förr när man kände folk som jobbade på Kärcher som servar tvättarna.
Clean Park är ju piss jämfört med Kärcher. Inget tryck i slangarna, å poletterna räcker ju inte långt.
Preem Tagenevägen, Sävedalen brevid Statoil, brevid Hydro Kallebäck och för de av er som nån gång har besökt BilNilsson i Alingsås så har ni kanske kört förbi en sådan grej, ligger alldeles bakom McD brevid Hydro.
Det finns fler i Göteborgsområdet det är jag helt säker på, men jag kan inte komma på vart de andra ligger för tillfället, återkommer om jag gör det. Och i detta fallet verkar internet inte vara till nån hjälp för jag hittar inte ett endast dugg om detta.
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.