Vilken lackbehandling?
Moderator: Forumpolisen
Vilken lackbehandling?
Eftersom jag numera kör en Renault 13, så tänkte jag lackbehandla denna.
Har någon information om vilken typ som är bra och till lagom pris?
Tar emot alla tips och även om det finns ngt ställ i Gbg att rekkomendera!
INFO: Bilen är en ljusblå Toyota Aygo+, med svarta sidolister. Den är faktiskt ganska cool o söt. Har ännu inte sett ngn mer ljusblå som har sidolister.
Har någon information om vilken typ som är bra och till lagom pris?
Tar emot alla tips och även om det finns ngt ställ i Gbg att rekkomendera!
INFO: Bilen är en ljusblå Toyota Aygo+, med svarta sidolister. Den är faktiskt ganska cool o söt. Har ännu inte sett ngn mer ljusblå som har sidolister.
Last edited by A-K on 09 Nov 2006, 08:43, edited 1 time in total.
Ann-Kathrine Berner - Göteborg
- Clio_fidde
- clioteamsthlm
Jag använder 3M's 3stegs behandling.
Progresiv rubbing där det behövs med flexmaskin
Polervätska också med flexen
Högglansskydd manuell applicering.
Progresiv rubbing där det behövs med flexmaskin
Polervätska också med flexen
Högglansskydd manuell applicering.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Garanti, vet jag inte - men jag har ju ingen ny bil. Min kompis lämnade in sin bil, och första behandlingen kostade x antal kronor. Sedan så ska man göra en behandling per år, tror det kostar runt 1800 (moms tillkommer), och det kontraktet gäller i 6 år tror jag.
031-527850, Mr Cap Hisingen. Rickard heter han som brukar ta hand om bokningar etc. Mkt noggrann och bra. Har åxxå gjort en behandling nära Friggagatan en gång. Dom var åxxå helt OK. Sedan vet jag att det finns ett MrCap nära Bilia Almedal. Hur dom är där vet jag inte. Men ring å kolla garantier etc. 2250 betalade jag för utvändig å invändig behandling. Värt varje krona att slippa vaxa bilen, och den glänser nästan värre än nyare bilar.
031-527850, Mr Cap Hisingen. Rickard heter han som brukar ta hand om bokningar etc. Mkt noggrann och bra. Har åxxå gjort en behandling nära Friggagatan en gång. Dom var åxxå helt OK. Sedan vet jag att det finns ett MrCap nära Bilia Almedal. Hur dom är där vet jag inte. Men ring å kolla garantier etc. 2250 betalade jag för utvändig å invändig behandling. Värt varje krona att slippa vaxa bilen, och den glänser nästan värre än nyare bilar.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Jag får ringa o kolla.kmfdm wrote:Garanti, vet jag inte - men jag har ju ingen ny bil. Min kompis lämnade in sin bil, och första behandlingen kostade x antal kronor. Sedan så ska man göra en behandling per år, tror det kostar runt 1800 (moms tillkommer), och det kontraktet gäller i 6 år tror jag.
Har bara haft bilen i 2 v, så har ju lite tid på mig. Men tänkte ta hand om min lilla söta bil i alla fall.
Tänk bara på att det är handtvätt som gäller sen, inget annat.
Avfettning, schampoo och tvättsvamp. Han berättar för dig hur du tar hand om din bil å tvättar den på bästa sätt.
Avfettning, schampoo och tvättsvamp. Han berättar för dig hur du tar hand om din bil å tvättar den på bästa sätt.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
kmfdm wrote:Tänk bara på att det är handtvätt som gäller sen, inget annat.
Jag handtvättar typ alltid bilen. Min förra bil körde jag en gång i makintvätt, men den var inte så bra behandlad innan.