Köp av en sport!
Moderator: Forumpolisen
Köp av en sport!
Hej!
Har idag en Peugeot 307 2.0 av 2006 års modell. Grymt nöjd med bilen, försäljarna och verkstan. Har på snart 5000mil inte haft ett enda problem. Och så mycket folk snackar att franska bilar ska vara sk*t .
Iaf har jag fått nytt jobb och har bara tio minuter till jobbet hädanefter. Därför till sommarn funderar jag på att sälja min älskling.
Bilarna jag fått upp ögonen för är någon gti bil.
Ford focus st 225, Renault clio sport eller megane sport.
Forden är ju ingen ide att fråga här om men är det någon som kan rekomendera någon av megane sport eller nya clio sport.?
Clio sport av 2007 års modell får jag för cirka 230.000kr och en megane sport -07 med 2 dörrar får jag med go utrustning för 250.000kr. Vilken är bästa köp? eller är båda sk*t om man jämför med ford focus st 225?
Tack så länge..
Har idag en Peugeot 307 2.0 av 2006 års modell. Grymt nöjd med bilen, försäljarna och verkstan. Har på snart 5000mil inte haft ett enda problem. Och så mycket folk snackar att franska bilar ska vara sk*t .
Iaf har jag fått nytt jobb och har bara tio minuter till jobbet hädanefter. Därför till sommarn funderar jag på att sälja min älskling.
Bilarna jag fått upp ögonen för är någon gti bil.
Ford focus st 225, Renault clio sport eller megane sport.
Forden är ju ingen ide att fråga här om men är det någon som kan rekomendera någon av megane sport eller nya clio sport.?
Clio sport av 2007 års modell får jag för cirka 230.000kr och en megane sport -07 med 2 dörrar får jag med go utrustning för 250.000kr. Vilken är bästa köp? eller är båda sk*t om man jämför med ford focus st 225?
Tack så länge..
Peugeot O Renault for ever
Méganen är roligare att köra, av två bilarna.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Har haft en Mégane Sport 225 hk en hel helg nu (5 dörrar, extra utrustning metallic lack, panorama glastak å cd-växlare +mp3) och den går kanon! Enda nackdel - liten torkare på rutan bak, och med 18 tums fälgarna blir den lätt spårig på vägar som är slitna i mitten. Annars - Det är en bil som gärna skulle få bo hos mig. Acceleration helt enorm, men ganska törstig. Har ingen erfarenhet av Ford eller Clio Sport. Men Mégane är nog mera bil för pengarna om man jämför. En del säger att Clion är "sportigare", men jag gillar inredningen bättre i Méganen, å man sitter som en gudinna. Vill inte gå ur bilen
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Ok, vet någon var man kan provköra en megane sport och nya clio sport? Jag fattar ju att det är hos bilia någonstans men ingen i närheten av gbg verkar ju ha någon av bilarna hemma. Sedan är det någon som vet varför det inte går att bygga nya clio sport eller megane sport på renaults hemsida?
Peugeot O Renault for ever
- Jolle_Pborn
Varför man inta kan bygga dom på hemsidan är nog för att de är special modeller. Ex. till clio sporten tror jag att det endast fanns ett tillval och det var metallic lack. Då är det svårt att "bygga" en bil med ett tillval
Tycker du ska satsa på en megane sport, större bil och hygglig komfort men ändå busig. Sen är den snyggare och mer ovanlig än clion. Fin motor som går att höja effekten med enkla medel(chip).
Tänk en svart megane sport som har tonade rutor och 19" krom fälgar Börjar nästan dregla
Tycker du ska satsa på en megane sport, större bil och hygglig komfort men ändå busig. Sen är den snyggare och mer ovanlig än clion. Fin motor som går att höja effekten med enkla medel(chip).
Tänk en svart megane sport som har tonade rutor och 19" krom fälgar Börjar nästan dregla
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Håller med Joel, har själv en äldre Clio Sport tycker den är roligare än den nya, skulle välja Megane Sport direkt om det stog mellan de två. Men Forden är snygg också har dock bara provsuttit den på bilmässan. Du har inte funderat på Golf GTI eller varför inte den nya Mazdan som kommer med ca 250hk
Anders Jonsson
Tungelsta
-63 Dauphine nytt projekt
För länge sedan, Clio Sport -01
Tungelsta
-63 Dauphine nytt projekt
För länge sedan, Clio Sport -01
det finns en megane sport i norrköping, käckt orange metallic som även syns i söderköping i tid och otid. de flesta större åf borde väl ha en sport stående för provkörning. men (nu svär man väl i kyrkan) jag skulle nog även titta på fikus st, den sägs vara väldigt mumsig..
micke åhrén
medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
- Jolle_Pborn
Senast idag fanns det ett ex av varje. Clion stod i hallen, den andra lämnade jag. Om man får testköra nu vet jag inte. Det var en testhelg i september nån gång...å jag hade turen att vinna valfri Renault med full tank en helg, så det..blev ju jättebrabamsen wrote:Är du säker? Isf kanske man skulle ta sig dit till helgen och testa megane sport.kmfdm wrote:Mégane Sport och Clio Sport finns på Bilia Sisjön.
Vet du ifall man får testa den eller är det bara en provsittningsbil?
Annars har du ju braBil också, på Hisingen. Vet inte om dom har Clio och Mégane Sport hemma. Bilia Hisingen har haft en svart Clio Sport för provkörning. Om den är kvar vet jag inte.
Lycka till.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Barbapappa
Re: Köp av en sport!
Köp denna kanonbilen istället och lägg 100k på att modifiera den eller nåt så har du nog en ännu goare bil, eller köp den utan att modifiera den och tjäna ännu mer pengar.bamsen wrote:Clio sport av 2007 års modell får jag för cirka 230.000kr
Alla de tre bilarna du radar upp lär väl funka annars. Forden har dock ett övetag på en punkt, motorljudet slår väl det mesta. Men prova dom ute hos handlarna innan du köper bara så får du se vilken som passar dig och din körning bäst.
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Min Clio Sport är såld!
- Jolle_Pborn
- Barbapappa
Hoppas kunna få tag på en betydligt klenare men lättare bil. Lupo igen, en gti är det tänkt denna gången, 125hk ~980kg... Har en på gång här redan så det hade varit käckt att kunna bli av med den nuvarande räsern smidigt och snabbt.Jolle_Pborn wrote:Trisst att du ska sälja clion Varför då? Och vad blir det istället?
Men det är ingen katastrof om jag får ha bilen kvar heller ska tilläggas.
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Min Clio Sport är såld!