Lameller
Moderator: Forumpolisen
Re: Lameller
Det är lamellskivan som är kopplingen liksom urtrampningslagret, tryckplattan däremot behöver man sällan byta.zebran wrote:Kan man byta lammelelr till( eller i vet inte riktigt vad som låter bäst) koppling eller måste man byta hela kopplingen då?
Vad kan det ksota isåfall?
Ska du lämna bort hela jobbet eller köpa reservdelar
För reservdelspriser nu på kvällskvisten, kolla ex mekonomen för prisnivån.
Mvh
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Tjena
Tjena Paul!
Hade en tänkte försöka få min koppling att fungera korrekt:)
Hade den inne på verkstaden och dom sa att det antagligen var slitna lameller eller urtrampningslager(?)
Men dom kunde inte ge något pris.
Har du någon aning om vad det kan kosta i jobb och delar att åtgärda?
Mvh
Sebbe
Hade en tänkte försöka få min koppling att fungera korrekt:)
Hade den inne på verkstaden och dom sa att det antagligen var slitna lameller eller urtrampningslager(?)
Men dom kunde inte ge något pris.
Har du någon aning om vad det kan kosta i jobb och delar att åtgärda?
Mvh
Sebbe
Sebastian Rydberg
Sala
Clio B
Sala
Clio B
Hallå
Det är arbetskostnaden som blir den stora delen i ett kopplingsbyte efterssom motorn antagligen måste ur. så om du gör det skjälv så kostar väl kanske koppling och urtrampningslager runt 2000 kr
Det är arbetskostnaden som blir den stora delen i ett kopplingsbyte efterssom motorn antagligen måste ur. så om du gör det skjälv så kostar väl kanske koppling och urtrampningslager runt 2000 kr
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.