Vinterdäx-dax
Moderator: Forumpolisen
Vinterdäx-dax
Tjohej!
Nu var det lite vitt i Göteborg...å halt som skam på trottoarerna. Alla däckfirmor har fullt upp, så vad gör man när man har ont i knät och inte vill förvärra det hela med däckbyte i nåt p-hus i snålblåsten?
Idé!
SAM - hur många bilar stylas den här tiden på året?
Gott - tid för däckbyte idag
Till å med billigare än Volvobil
Tips till knäskadade, eller latmaskar som inte orkar göra det själv, eller vänta på tid hos däckfirman.
För övrigt - hur ser det ut i övriga delarna av landet?
Snö, is, halka?
Nu var det lite vitt i Göteborg...å halt som skam på trottoarerna. Alla däckfirmor har fullt upp, så vad gör man när man har ont i knät och inte vill förvärra det hela med däckbyte i nåt p-hus i snålblåsten?
Idé!
SAM - hur många bilar stylas den här tiden på året?
Gott - tid för däckbyte idag

Till å med billigare än Volvobil

Tips till knäskadade, eller latmaskar som inte orkar göra det själv, eller vänta på tid hos däckfirman.
För övrigt - hur ser det ut i övriga delarna av landet?
Snö, is, halka?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Här i fjollträsk så har det snöat idag. vinterdäcken åkte på igår på clion ska upp till dalarna i helgen och ställa av den och där uppe var det tydligen en del snö så det blev ett byte för att vara på den säkra sidan 

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Här i gnällbältets mittpunkt är det myggfritt så på vinterbilen ska jag byta till vinterdäck, vilken dag som helst nu.
Men min kära Megane Cabriolet står dock och sover sin skönhetssömn i mitt garage på svenssonsulor i väntan på att vårblommorna ska dyka upp, för då ska jag nämligen väcka henne och åter rulla ut på vägarna
*väntar på våren
* 
Men min kära Megane Cabriolet står dock och sover sin skönhetssömn i mitt garage på svenssonsulor i väntan på att vårblommorna ska dyka upp, för då ska jag nämligen väcka henne och åter rulla ut på vägarna

*väntar på våren

Mvh
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Så här ser det ut i Uppsala idag. Ganska intressant design 

Inte så skoj alltså. Den blå fick stå på gården en sådan här dag eftersom sommarsulorna sitter på.

Inte så skoj alltså. Den blå fick stå på gården en sådan här dag eftersom sommarsulorna sitter på.
___
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Den Lagunan har drag av konceptbilen Fluence (även om nosen var lite väl tilltagen) så den behöver inte skämmas för sina tillfälligt nya linjerStymie wrote:Så här ser det ut i Uppsala idag. Ganska intressant design

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Brorsan skodde om min Laguna i tisdagskväll, när jag kopplade in ett släpvagnsuttag på hans Laguna. Där brorsan jobbar i Karlstad har de ett stort varmgarage under sin kontorsbyggnad. När vi åkte ner i garaget var det barmark och när vi kom ut var det full vinter.
-5 i morse och 2 cm snö.
-5 i morse och 2 cm snö.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
- Jolle_Pborn
Och så drar den mindre bensin, men vem bryr sigmange wrote:men lite kvickare blir den ju iaf med 15 ":DAnders J wrote:Tycker det är tråkigt utan 17" kan dock tillägga att jag kör på OZ under vintern, orginal fälgarna![]()

Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!