Motorfäste Laguna

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Erik A

Motorfäste Laguna

Post by Erik A »

När jag växlade till tvåan kändes det som om växelspaken gick ur led. Det började låta om motorn och och det gick inte att köra. När jag rullade in på en bensinmack 50 m bort kunde jag konstatera att ett motorfäste gått av.

Motorn hänger vad jag kan se i två fästen upptill och hålls i läge av ett stag under bilen. Detta stag har gått av. Bör man titta efter fler skador? Skarven mellan grenrör och främre rör läcker, skall man tro att det tystnar när allt kommer i läge med ett nytt motorfäste eller måste man byta saker där också?

Är det en besvärlig pryl att byta?
Erik Avemo, Södertälje
Erik A

Post by Erik A »

Nu är optimisten i farten. Är det någon som har provat att svetsa ihop denna länk? Meca och Mekonomen hänvisade båda till Bilia. Bilia behöver en vecka för att få fram fästet. Ingen av de skrotar jag ringde till hade delen. Jag har beställt en länk från Bilia och svetsat ihop den gamla för att kunna använda bilen så länge.

Min fråga är om någon här har provat att svetsa en sådan länk, och i så fall om det har förutsättningar att hålla någon vecka.
Erik Avemo, Södertälje
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Erik A wrote:Nu är optimisten i farten. Är det någon som har provat att svetsa ihop denna länk? Meca och Mekonomen hänvisade båda till Bilia. Bilia behöver en vecka för att få fram fästet. Ingen av de skrotar jag ringde till hade delen. Jag har beställt en länk från Bilia och svetsat ihop den gamla för att kunna använda bilen så länge.

Min fråga är om någon här har provat att svetsa en sådan länk, och i så fall om det har förutsättningar att hålla någon vecka.
Det beror väl på hur duktig svetsare du är :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Erik A

Post by Erik A »

Det kommer jag troligen få en indikation på. Vissa material brukar bli mycket spröda när man svetsat i dem även om svetsen ser bra ut. Gjuten aluminium känns inte för mig som ett idealt material att svetsa. Det ger sig om det håller.
Erik Avemo, Södertälje
Post Reply