Tredje raka för Alx Danielsson
Ledning från start till mål och ohotad segrare, därtill för tredje gången på raken för svenske racerförare Alx Danielsson. Med dagens lördagens seger gick Danielsson upp på andra plats i mästerskapet i World Series, bara en poäng bakom ledande spanjoren Andy Soucek.
"Ett test är inom räckhåll"
På onsdag testkör Alx Danielsson för GP2-stallet iSport.
Sport-Expressen kan i dag avslöja att testkörningen även innebär en F1-chans.
- Kör jag bra på onsdag och vinner något race till i World Series är ett F1-test inom räckhåll, säger Alx Danielsson.
Johan Stål / Alingsås #1454 Renault Mégane III 1.5 DCI 110hkr
Härligt! En fröjd att se honom när han gjorde inhopp i Porsche. Att bara komma hem och fullständigt dominera vittnar om känsla. Alx är kanske Sveriges största racingnamn just nu?
Mattias Nordenström - Nordenström Racing
Bilar: Renault Clio 16V -92, Renault Clio 1.4 -01, BMW M3 E36 -98
Tredje raka för Alx Danielsson
Ledning från start till mål och ohotad segrare, därtill för tredje gången på raken för svenske racerförare Alx Danielsson. Med dagens lördagens seger gick Danielsson upp på andra plats i mästerskapet i World Series, bara en poäng bakom ledande spanjoren Andy Soucek.
"Ett test är inom räckhåll"
På onsdag testkör Alx Danielsson för GP2-stallet iSport.
Sport-Expressen kan i dag avslöja att testkörningen även innebär en F1-chans.
- Kör jag bra på onsdag och vinner något race till i World Series är ett F1-test inom räckhåll, säger Alx Danielsson.
Jag såg honom köra på Le Mans. Hörde den svenska nationalsången spelades på lördagen. Tyvärr sket det sig för honom på söndagen. Åkte av eller något liknande.