Renault R8 1965

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Magnus Bjelk
Posts: 162
Joined: 09 Dec 2002, 10:07
Location: Malmö
Contact:

Post by Magnus Bjelk »

Hittade en fransk sida med MYCKET Renault annonser, även gammalt
Här är t.ex. en sökning på Dauphine:
http://www.webmycar.com/zonecar/webacar ... 24Dauphine
Magnus Bjelk
E-mail:magnus@r16site.com
Web:www.r16site.com
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

bra sida 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Djet
Posts: 79
Joined: 17 Feb 2006, 16:50
Location: Hudiksvall

Post by Djet »

Mårten Björs, Hudiksvall
Medlem 1662
Anders J
Posts: 92
Joined: 11 May 2006, 14:25
Location: Stockholm

Post by Anders J »

Hoppas du hittar en bil "Arnexter" men brorsan "Mange" har funderat på att sälja sin R8 men han har inte riktigt bestämt sig än, men om du tjatar på honom så kanske :D Den är fin t.o.m plast kvar för inredningen på ena dörrsidan! (imponerande)

Lycka till
Anders Jonsson
Tungelsta

-63 Dauphine nytt projekt
För länge sedan, Clio Sport -01
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

hmmm funderar men de e svårt att skilja sig från en sån fin bil en vi får väl se....
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Mats Grimme - Stockholm, Bromma
Gillar mest gammelbilar.

Renaultlös för närvarande, men har andra kul leksaker i garaget
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

arnexter wrote:Det blev tyvärr inget. I alla fall inte denna gången. Anledningen var för att topplockspackningen gick sönder dagen innan jag skulle kolla på den, när han var ute och körde med bilen.

Jag var uppe i Stockholm på kurs, och det var därför jag tänkte att jag skulle köpa bilen, eftersom jag ändå hade ärenden i närheten.
Men när jag kom upp till Uppsala så hände detta.
Jag fick kolla på bilen ändå, och den var väl inte riktigt lika fin som på bilderna tyvärr och inredningen var ganska sunkig tyvärr.

Nu skall han laga motorn och besikta den. (den är inte besiktigad).
Sen får jag se. Vet inte om jag orkar åka upp till Uppsala igen. Plus att skicket inte riktigt vad vad jag hade förväntat mig.

Men jag vill ju ha en svansmotorbil som är skattebefriad och kul att köra!
Tips?!
Synd att det inte blev affär, men det är ju så ibland att skicket i verkligheten inte motsvarar det beskrivna eller de förväntningar man kanske bygger upp kring en bil när säljaren beskriver den. Tror att han bytte till en motor från en R10 och att den är såld nu, annonsen togs iaf bort under de senaste dagarna. En renaultintresserad kille från Kalmar var på besök hos mig förrförra helgen och han var visst intresserad av bilen, hade ringt och hört sig för om den, jag vet dock inte om det var han som köpte den.

Lycka till i ditt letande efter en annan R8! Annars finns det ju en och annan R10 till salu. Det är en prisvärd modell som egentligen är lika rolig att köra som R8:an, det är ju i stort sett samma modell... (om du kan stå ut med ett visst överhäng framtill och baktill) :D :wink:
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Vilka bra och intressanta annonssidor...här blev man ju fast nu :wink:
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Post Reply