Oljud vid sväng
Moderator: Forumpolisen
Oljud vid sväng
Hej på er!
Jag har precis köpt mig en begagnad Renault Scenic -00 1,6 16v.
Har upptäckt ett för mig konstigt ljud när jag svänger. Har provat att sluta svänga men kom inte fram till jobbet då...
Det är ett slags dovt dunkande ljud som känns som det kommer från framvagnen men inte motorn. Det är inte speciellt kraftigt ljud men nog så irriterande. Har nyligen satt på nya däck. Är det ngn som har varit med om ngt liknande? Hjullager kanske...
mvh
Mathias
Jag har precis köpt mig en begagnad Renault Scenic -00 1,6 16v.
Har upptäckt ett för mig konstigt ljud när jag svänger. Har provat att sluta svänga men kom inte fram till jobbet då...
Det är ett slags dovt dunkande ljud som känns som det kommer från framvagnen men inte motorn. Det är inte speciellt kraftigt ljud men nog så irriterande. Har nyligen satt på nya däck. Är det ngn som har varit med om ngt liknande? Hjullager kanske...
mvh
Mathias
Kan vara ett hjullager.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
kolla att du inte har hål på några damasker. Men hjullager låter mest sannolikt.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Re: Hjulager
Är det dyrare bak på scenic? På min Laguna har jag för mig att jag betalade runt 2000 bak och 3000 fram. Fast det kanske beror på att jag har trumbromsar bak.zebran wrote:Hej!
OM det är ett hjulager så får du i Örebro pröjsa runt 2000 fram och 2500 bak.
-
Har för mig att det var dyrare bak! Fast KAN ha varit fram med...
Hursomhelst så var det inte samma pris fram som bak i allafall.
Men e nästan 100 att det var dyrare bak
Hursomhelst så var det inte samma pris fram som bak i allafall.
Men e nästan 100 att det var dyrare bak
PL Fordon och Maskin service kan jag rekommendera. Ligger på BistaHar sett förut på forumet att folk har rekommenderat HAMO bilservice på Argongatan 8. Kan vara värt att kolla upp
Sebastian Rydberg
Sala
Clio B
Sala
Clio B