En liten träff den 15/10 kanske...?
Moderator: Forumpolisen
- Barbapappa
Jahapp, då var man hemma efter en kul dag på Sviestad.
Tre tappra SportCliosar på plats.
Kul att jaga Porschar... En liten Fransk shoppingbil kan faktiskt göra rätt bra ifrån sig, inte helt bortkommen bland alla vassa ekipage. Idag tror jag att varenda hobbyrejsare i hela mellanSverige var närvarande. Har aldrig sett så mycket bilar på Sviestad någon gång tidigare.
Mer eftersnack här. http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32251
Tre tappra SportCliosar på plats.
Kul att jaga Porschar... En liten Fransk shoppingbil kan faktiskt göra rätt bra ifrån sig, inte helt bortkommen bland alla vassa ekipage. Idag tror jag att varenda hobbyrejsare i hela mellanSverige var närvarande. Har aldrig sett så mycket bilar på Sviestad någon gång tidigare.
Mer eftersnack här. http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32251
- Jolle_Pborn
Jo, kul var det att få piska clion sista gången för i år. Fint väder och mängder med fina bilar.
Sveistad banan var riktigt kul, lite små tricksig men det gick bättre och bättre under dagen. Kul att kunna åka jämt med många "snabbare" bilar. Några porschar och subarus fick lida pin när clion dök upp i baken på dom
Sen finns det lite att göra med bilen tills man är helt nöjd. Bromsarna är ju redan fixat och de funkar kanon, tänk vad bromsvätska och andra belägg kan göra Fanns ingen tedens alls till mattning idag och det sägs att Sveistad ska vara jobbig för bromsarna. Till nästa år blir det att fixa R-däck och nya dämpare då blir det kanon! Har kört med orginal 15" däck nu och visst det funkar, men efter några varv är det som att åka på såpa.
Så till nästa år hoppas jag att fler från klubben kan vara med på lite åka! Ni kommer inte att ångra er, det är hur kul som helst! Sen behöver man inte 200+ hk och värsting grejor på bilen för att åka, det är super kul ändå!
Lite biler:
/joel
Sveistad banan var riktigt kul, lite små tricksig men det gick bättre och bättre under dagen. Kul att kunna åka jämt med många "snabbare" bilar. Några porschar och subarus fick lida pin när clion dök upp i baken på dom
Sen finns det lite att göra med bilen tills man är helt nöjd. Bromsarna är ju redan fixat och de funkar kanon, tänk vad bromsvätska och andra belägg kan göra Fanns ingen tedens alls till mattning idag och det sägs att Sveistad ska vara jobbig för bromsarna. Till nästa år blir det att fixa R-däck och nya dämpare då blir det kanon! Har kört med orginal 15" däck nu och visst det funkar, men efter några varv är det som att åka på såpa.
Så till nästa år hoppas jag att fler från klubben kan vara med på lite åka! Ni kommer inte att ångra er, det är hur kul som helst! Sen behöver man inte 200+ hk och värsting grejor på bilen för att åka, det är super kul ändå!
Lite biler:
/joel
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
- Jolle_Pborn
- Jolle_Pborn
- Barbapappa
Inte helt omöjligt Får väl se om det blir slag i saken så jag å min kompis Ullis ger oss in i branchen...i alla fall tar förarlicens, om det passar in i planerna för kommande sommar.Falk wrote:Kul med lite bilder Joel!Jolle_Pborn wrote:*bilder*
Hoppas det blir lite fler ban och slalomåkande Renaulter nästa säsong.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
- Jolle_Pborn
Fick beslut från försäkringsbolaget att motparten tog på sig händelsen. skönt att slippabetala självrisken på 3000kr. Hämtade även bilen efter nästan tre veckor på verkstan. Tror det iaf blev bra, ska kolla mer efter att bilen är tvättad.
Lite bilder på lackade lister m.m. kommer kanske senare...
/joel
Lite bilder på lackade lister m.m. kommer kanske senare...
/joel
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!