Clio 16V - 1991 - salo
Moderator: Forumpolisen
Clio 16V - 1991 - salo
04 Okt 2006
Jag och mina bröder håller nu på att slakta den blåe Clion, vilket vi snart är klara med. Anledning? Den var alldeles för rostig för att orkas fräschas upp.
Så jag köpte Widars svarte, något fräschare Clio 16V med rasad motor. Så vi ska göra ett motorbyte på dessa två och lite annat på den "nya".
11 Okt 2006
Bilen är nu skrotad. R.I.P
mvh
salo
Jag och mina bröder håller nu på att slakta den blåe Clion, vilket vi snart är klara med. Anledning? Den var alldeles för rostig för att orkas fräschas upp.
Så jag köpte Widars svarte, något fräschare Clio 16V med rasad motor. Så vi ska göra ett motorbyte på dessa två och lite annat på den "nya".
11 Okt 2006
Bilen är nu skrotad. R.I.P
mvh
salo
Last edited by Salo on 11 Oct 2006, 19:30, edited 1 time in total.
Markus Salokangas - Borås
- Clio_fidde
känns som att man har tillräkligt med egna bilar som skall "räddas"Salo wrote:Vill du rädda den så får du komma och hämta den!mange wrote:det svider lite att se en gå hädan... men men bättre en som funkar än två som är trasiga
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Clio 16V - 1991 - salo
Lattjo ... men jag tyckte inte den såg Så sliten ut på bildernaSalo wrote:Jag och mina bröder håller nu på att slakta den blåe Clion, vilket vi snart är klara med. Anledning? Den var alldeles för rostig för att orkas fräschas upp.
Så jag köpte Widars svarte, något fräschare Clio 16V med rasad motor. Så vi ska göra ett motorbyte på dessa två och lite annat på den "nya"
Mvh
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
- Clio_fidde
Re: Clio 16V - 1991 - salo
Hehm.. Visste att någon skulle säga det.mrMegane wrote:Lattjo ... men jag tyckte inte den såg Så sliten ut på bilderna
Ne men det som inte syns är att dörren på förarsidan är inbucklad ganska rejält. Rosthål genom trösklar, torpedväggen är även den ganska så mkt angripen av rost (har läckt in vatten nånstans) så när vi fick bort mattan så var det plaskblött. Bakluckan är genomröten, ungefär som huven.
Sen är även bilderna tagna för ett år sen, och bilen har stått sen dess.
mvh
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
- Clio_fidde
- Clio_fidde
Hehe.mange wrote:tänkte inte på de
Lite bilder på våra bilar. Jag har ju då lite bättre puts på min bil.
Last edited by Clio_fidde on 04 Feb 2007, 20:00, edited 1 time in total.
Fredrik Salokangas - Borås #1418